سخنگوی شورای نگهبان به اصلاح‌طلبان: برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کنیم /گفتگو می کنیم، لابی نه!
سخنگوی شورای نگهبان درباره خرید رأی معتادان در ایام انتخابات گفت:خرید و فروش رای جرم است اگر سندی باشد باید ارایه شود تا بررسی شود.خرید رای جرم است و قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کند
کد خبر: ۷۶۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 13 July 2019

به گزارش تابناک تبریز به نقل از خبرگزاری‌ها، در آستانه سالگرد تاسیس شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان رونمایی کرد.

علاوه بر این در حاشیه نشست خبری، نمایشگاه عکسی از نشست‌های ادوار شورای نگهبان و اعتبارنامه روسای مجالس شورای اسلامی برگزار شد.

قانون نحوه فعالیت احزاب هنوز ابهام دارد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز در نشست خبری که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تأسیس شورای نگهبان برگزار شد، گفت: سالروز تشکیل شورای نگهبان است. مصوباتی داشتیم که از سوی مجلس و دولت برای ما ارسال شده است. در ۸ مصوبه عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی در مرحله اول و یا مرحله دوم و یکی دو نوبت رفت و برگشت تشخیص داده نشد و نظرات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد. چند مصوبه لایحه و اساسنامه نیز از سوی اعضای شورای نگهبان دارای ابهام و ایراد و مغایر با قانون اساسی و شرع تشخیص داده شدند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه برخی از نمایندگان مجلس در گذشته آپارتمان گرفته بودند عنوان کرد: دوره گذشته من هم نبودم و چیزی یادم نیست. اصلاً در این زمینه اعلام نظر نمی‌کنم.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

* طرح اصلاح مواد یک و ده قانون نحوه فعالیت احزاب هنوز ابهاماتی وجود دارد که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند پس از رفع ابهام در خصوص آن نظر خواهند داد.

خرید و فروش رأی معتادان جرم است

*{در پاسخ به سوالی در مورد حذف گزارش تفصیلی شورای نگهبان درباره انتخابات ۸۸ و مغایرت برخی آمار وزارت کشور و شورای نگهبان در آن زمان}: نسبت به آن ادعاهایی مضحک که نباید پاسخ داد چون اگر بخواهیم برای اینها زمان بگذاریم به دیگر کارها نمی‌رسیم.

*نظر شورای نگهبان اصل و ختم کلام است. اگر سندی وجود دارد آقایان ارسال کنند.

*{در پاسخ به سوالی در مورد بررسی خرید رای معتادان}: خرید و فروش رای جرم است اگر سندی باشد باید ارایه شود تا بررسی شود.خرید رای جرم است و قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کند

نمی‌توانیم درباره حقوقدان های شورای نگهبان نظری بدهیم

*همکاری خوبی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در حال انجام است و هر جا که از نظر فنی بتوانیم پیش ببریم انجام خواهد شد و احراز هویت‌ها هم قطعی خواهد بود.

*{ در رابطه با فیلم انتسابی به دولت و وزارت خارجه و اینکه آیا فیلم سازان اجازه دارند از نهاد متبوع شما هم فیلمی بسازند؟}: هر اندازه می‌خواهند فیلم بسازند. البته کم هم نمی‌سازند. ادعاهای مزخرفی که مطرح می‌شود کم نیست.

*{ در پاسخ به سوالی در رابطه با معرفی یک نماینده مجلس به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان}: ما فارغ از پاسخگویی هستیم و از اختیارات رئیس قوه قضائیه است و نمایندگان مجلس تصمیم گیری می‌کنند. قطعاً هر کسی که به شورای نگهبان می‌آید باید فارغ از اظهارنظرها و مصادیق سیاسی عمل کند.

*{در پاسخ به سوالی در مورد میزان تاثیرگذاری طرح موافقت‌نامه با اروسیا در تحریم‌ها}:این موافقت‌نامه می‌تواند موثر باشد. به خصوص که این کشورها هم قدرتمند و تاثیرگذار هستند.

برای کسی فرش قرمز پهن نمی کنیم

*یکی از اصلاح‌طلبان گفته است که اگر حاکمیت ردصلاحیت نکند ما ژنرال‌های خود را به میدان رقابت می‌فرستیم. ملاک شورای نگهبان مر قانون است و برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند، از حضور کسی هم جلوگیری نمی‌کند و بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد.

گوشمان برای شنیدن گفتگو باز است اما لابی نه

*بارها از طرف افرادی که بررسی صلاحیت مورد نقد آنهاست گفته شده که باید وارد لابی شویم.

*ما گوشمان برای شنیدن گفت‌وگو و راه‌حل‌های جدید باز است و تز قدیم هم همین است، اما نسبت به دیگر مباحث که خلاف قانون باشد و به قول شما لابی گوشمان نمی‌شنود. اینجا لابی نداریم.

این خبر درحال تکمیل است...

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار