استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مهاجرت نیروی کار از استان، گفت: طرح‌های توسعه و اشتغال روستایی به اصلاح این روند کمک کرده و امروز شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.
کد خبر: ۷۶۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 13 July 2019

به گزارش تابناک تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، اجرای طرح‌های توسعه روستایی را از کارهای ماندگار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: توسعه واقعی از روستا شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری، به دلیل مهاجرت نیروی کار از استان است، افزود: با اجرای طرح‌های توسعه روستایی و اقدامات زیربنایی که در روستاها انجام شده، شاهد اصلاح این روند و آغاز مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روستاهای ما از امکانات زیربنایی لازم برخوردارند و امروز روستائیان توانمند ما نیازمند حمایت و اختصاص تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه کارنامه استان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی قابل قبول است، افزود: این استان قابلیت بررسی و توزیع دقیق تسهیلات را دارد که لازم است اختیارات لازم از سوی نهادهای ملی به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان داده شود.

پورمحمدی همچنین به ظرفیت‌های استان در حوزه کشت گلخانه‌ای و صنایع بومی مانند چرم اشاره کرد و خواستار حمایت‌های تسهیلاتی لازم از این صنایع از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شد.

وی افزود: هم‌اکنون 270 واحد کشت گلخانه‌ای به وسعت 300 هکتار در استان فعال هستند و با افتتاح سد حاجیلرچای در سفر آتی رئیس جمهور به استان، یک‌هزار هکتار به وسعت زیرکشت گلخانه‌ای استان افزوده خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به رونق تولید در بخش کشاورزی و صنایع نساجی در اثر تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: روزهای سخت می‌گذرد و بی‌آبرویی برای دشمنان ملت ایران باقی می‌ماند.

معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه توجه به شرایط و محدودیت‌های منطقه‌ای در تصویب و اجرای قوانین، نقش موثر صنایع متوسط در توسعه اشتغال و اهمیت اشتغال زنان تحصیل‌کرده را یادآور شد و گفت: در عرصه جنگ اقتصادی محدودیت‌ها برای بخش تولید باید به حداقل برسد.

کرمی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی و حسینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، 279 میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی، 55 میلیارد تومان از محل اعتبارات نهادهای حمایتی، 314 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار و 6 میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه با بانک‌های سینا و پارسیان به متقاضیان طرح‌های اشتغال روستایی در سال 97 پرداخت شده است.

ابراهیم‌پور، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به برخی از چالش‌ها و مشکلات حوزه اشتغال روستایی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات تولیدی، ناتوانی متقاضیان در ارائه وثایق بانکی و زمان‌بر بودن بررسی طرح‌ها در کارگروه ملی اشاره کرد.

تعدادی از فرمانداران و مدیران اجرایی استان نیز به بیان مسائل و مشکلات این حوزه و پیشنهادهای خود در این خصوص پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار