معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از افزایش 25 درصدی سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور در سال 97 خبر داد و گفت: با اختصاص 8500 میلیارد تومان تسهیلات، 150 هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 13 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمد امید در جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری آذربایجان شرقی، طرح اشتغال روستایی را از خدمات مهم دولت عنوان کرد و گفت: با قاطعیت می‌توان گفت که در دهه‌های اخیر، اعتبارات و تسهیلاتی با این کیفیت ارائه نشده و تأثیرات این طرح‌ها فوق‌العاده چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمارها، گویای تحولات بسیار بزرگ بعد از انقلاب اسلامی در روستاهای کشور است، افزود: 38هزار روستای بالای 20 خانوار کشور همه از زیرساخت‌های اساسی بهره‌مند هستند.

امید ادامه داد: با وجود این تحولات، نسبت جمعیت روستایی در کشور 40 درصد کاهش یافته و این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های جدید روستاها را شناسایی کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه روستاها مراکز تولید، اشتغال و ثروت‌آفرینی هستند، افزود: دولت با همکاری مجلس و عنایت مقام معظم رهبری، 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای اشتغال روستایی اختصاص داد که یک حرکت بدیع و موثر بود.

امید با بیان اینکه در سال 97، 8500 میلیارد تومان تسهیلات در این خصوص پرداخت شد، افزود: این تسهیلات منجر به ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در روستاها و افزایش 25 درصدی سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: اثر وضعی سیاست‌های دولت در حوزه توسعه روستایی، آغاز مهاجرت معکوس در روستاها بوده و شاخص‌ها نشان می‌دهد که گرایش به روستاها افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: دولت در نظر دارد سالانه 500 میلیون دلار نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص دهد که ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با قدردانی از عملکرد استان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی، اظهار داشت: این استان می‌تواند پایلوت همه طرح‌های مربوط به اشتغال باشد که در این راستا از تفویض اختیارات ملی به دستگاه‌های استانی حمایت می‌کنیم.

امید خاطرنشان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از طرح‌هایی که دارای مزیت منطقه‌ای هستند مانند صنایع چرم و کفش، فرش و کشت گلخانه‌ای در استان آذربایجان شرقی حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :