حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مقاوم سازی و ترمیم برخی از ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی است که با تکیه بر مخارج دولتی، دریافت مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی حاصل میشود.
کد خبر: ۷۶۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 14 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه مالیات و درآمدهای مالیاتی از بزرگ ترین ابزارهای دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تکیه دولت به منابع مالیاتی موجب کاهش وابستگی به منابع نفتی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع درآمد و رشد و توسعه اقتصادی به خصوص در فعالیت های تولیدی و صنعتی است.

امام جمعه تبریز افزود: اقتصادمقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری روشی برای مقابله با محدودیت ها و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ماست تا با تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن باید عملیاتی شود.

وی مالیات را نمونه عینی مشارکت اجتماعی در تامین منابع عمومی در شرایط اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: شهروندان با پرداخت مالیات به تامین بخشی از منابع مالی که به خاطر فشارها و تحریم ها امکان تحقق ندارد، کمک می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه مالیات یکی از موثر‌‌ترین ابزارها در هدایت اقتصاد کشور است، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای پرداخت مالیات در شرایط کنونی اقتصادی کشور زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پرداخت به موقع مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از مهمترین راهکارهای تحقق درآمدهای مالیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش و جایگاه بی بدیل فرهنگ سازی مالیاتی در تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی گفت: بر همین اساس، از طریق کلیه ابزار و امکانات موجود از جمله رسانه های ارتباط جمعی رادیو، تلویزیون و مطبوعات می توان ضمن جلب و مشارکت بیش از پیش مودیان در تامین و رشد درآمدهای مالیاتی زمینه اجرای هر چه بهتر و مطلوب تر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور را نیز فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار