رئیس ستاد انتخابات استان:
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: انتخابات اسفند ماه امسال از نظر حضور حداکثری مردم، جزو اثربخش‌ترین انتخابات‌هاست که در عرصه دیپلماسی به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 20 July 2019

علیار راستگو در نشست بخشداران و معاونان فرمانداران استان، انتخابات را فرصتی برای چرخش قانونی قدرت در نظام سیاسی کشور دانست و گفت: نقش محوری مردم در انتخابات فوق‌العاده تعیین‌کننده است و همه موظفند به خواست مردم احترام بگذارند.

وی، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفت: در دوران کنونی روابط بین‌الملل، حضور حداکثری مردم در این انتخابات در عرصه دیپلماسی به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود.

راستگو با اشاره به لزوم بی‌طرفی مجریان انتخابات، خاطرنشان کرد: طبق قانون جدید انتخابات مجلس، هرگونه اظهار نظر مسئولان اجرایی انتخابات به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی، جرم تلقی می‌شود.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران به‌عنوان مسئولان اصلی برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها باید از ایجاد هرگونه شائبه که سلامت انتخابات را به خطر می‌اندازد اجتناب کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ثبت‌نام کاندیداها از 10 آذر آغاز می‌شود و فرمانداران از هم‌اکنون باید نسبت به پیش‌بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

راستگو با تأکید بر تعامل تنگاتنگ فرمانداران و بخشداران با هیأت‌های نظارت، افزود: فرمانداران در انتخاب هیأت‌های اجرایی نیز دقت کنند تا افراد صاحب‌نظر و توانمند در این هیأت‌ها حضور داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اعتمادسازی در بین مردم، فرمانداران و بخشداران استان را به حضور در مجامع عمومی و مردمی فراخواند و گفت: با تلاش‌های فرمانداران و بخشداران، کارهای بزرگی در استان انجام شده است، اما باید توجه داشت که خروجی کارها باید رضایت‌مندی مردم باشد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها و بخش‌ها هستند، گفت: تبیین واقعی و منطقی سیاست‌های دولت وظیفه اصلی فرمانداران و بخشداران است.

مرتضی محمدزاده با تأکید بر اینکه نمایندگان دولت باید کارهای انجام شده را به اطلاع عموم برسانند، افزود: صداقت در گفتار و عمل و جلب رضایت و محبت مردم، رمز موفقیت مدیران اجرایی است.

وی همچنین بخشداران استان را به ایجاد رابطه صمیمی با اقشار مختلف مردم، اشرافیت کامل به قوانین و مقررات، حضور در محافل عمومی و ارتباط نزدیک با معتمدان، تقویت روحیه امیدواری در بین مردم و کسب اطلاعات کافی از مسائل روز توصیه کرد.

در این نشست کارشناسان سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی نیز به بیان برخی از مسائل و موضوعات مربوط به مدیریت سیاسی و روند اجرایی انتخابات آتی پرداختند.

تعدادی از بخشداران و معاونان فرمانداران استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف شهرستان‌های استان بیان کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :