«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌ موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» در مجاب کردن تهران به مذاکره با واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته روز پنجشنبه توجیه جدیدی برای عدم تمایل ایران به مذاکره ارائه کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود ضمن طرح این ادعای اثبات‌نشده که ایران خواستار مذاکره است، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را به ارسال علامت‌های اشتباه به ایران متهم کرده است. 

او در توئیتر نوشت: «ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است. آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند ولی از طرف همه کسانی که ادعا می‌کنند نماینده ما هستند، از جمله رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون به آنها علامت‌های اشتباه داده می‌شود.»

وی اضافه کرد: «می‌دانم امانوئل همانند بقیه حسن نیت دارد، اما هیچ‌کس غیر از ایالات متحده به نمایندگی از ایالات متحده صحبت نمی‌کند. هیچ‌کس به هیچ شکل، روش یا نوع مجاز به نمایندگی ما نیست.» 

ترامپ، مطابق معمول مشخص نکرده به چه گزارش یا اظهارنظری واکنش نشان می‌دهد اما اخیراً برخی منابع خبری به نقل از منابع ناشناس ادعا کرده بودند امانوئل ماکرون از «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست گروه ۷ و دیدار با ترامپ دعوت کرده است. 

یک دیپلمات فرانسوی ساعاتی بعد از انتشار این گزارش‌ها گفته بود که ماکرون در جریان گفت‌وگوی اخیر خود با حسن روحانی پیشنهادی به وی درباره شرکت در نشست گروه ۷ یا دیدار با ترامپ نداده است. 

ترامپ در حالی گفته تنها آمریکا به نمایندگی از آمریکا برای دعوت از ایران به مذاکره صحبت می‌کند که در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ ماکرون را واسطه دیدار با روحانی کرده بود.