عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛
چهارمین روز کاری فعالان بازار طلا و سکه با کاهش قیمت‌ها همراه شد. روندی که با توجه به ثبات نسبی بهای دلار در محدوده ۱۱۷۰۰ تومان و همچنین افت نرخ جهانی نسبت به روز قبل، به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۷۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 14 August 2019
 
چهارمین روز کاری فعالان بازار طلا و سکه با کاهش قیمت‌ها همراه شد. روندی که با توجه به ثبات نسبی بهای دلار در محدوده ۱۱۷۰۰ تومان و همچنین افت نرخ جهانی نسبت به روز قبل، به ثبت رسیده است.

به گزارش تابناک ؛ در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و سوم مردادماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران؛ شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. در این میان کاهش تقاضا در بازار در کنار عدم افزایش نرخ دلار، تاثیرگذار بودند، اما مهم‌ترین عامل در حال حاضر، نوسان نرخ جهانی طلا می‌باشد. فراز و فرودی که اونس را به بعد از مدت ها، به کانال ۱۵۰۰ دلار رسانده است. هرچند امروز نسبت به روز قبل، شاهد افت نرخ اونس در بازار جهانی فلزات گران بها بودیم.

بر این اساس برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بسته شده در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.


کشتی آرای با تاکید بر اینکه در حال حاضر هر اونس طلا در بازار جهانی به رقم ۱۵۱۲ دلار رسیده است، افزود: این رقم نسبت به صبح (۱۴۹۵ دلار) افزایش داشته است، اما نسبت به روز قبل (۱۵۳۰ دلار) کاهش داشته است و این عقب نشینی، نقش به سزایی در کاهش نرخ‌های بازار امروز داشته است.  

حال بر این اساس، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان می‌باشد که نسبت به ابتدای صبح، ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۳۵ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت ۵۰ هزار تومانی، ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز، بدون تغییر بود و به قیمت ۹۸۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید؛ که نسبت به صبح، کاهش داشته است.

حباب سکه نیز با کاهش تقاضا به رقم ۸۰ هزار تومان رسیده است که نشان می‌دهد بازار به سمت تخلیه کامل حباب سکه پیش می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :