محمودزاده نمایندە مهاباد در نامه ای به رئیس مجلس، معاون رییس جمهور، وزرای اطلاعات و کشور و رییس کمیسیون امنیت ملی از طرح تشکیل استان آذربایجان‌مرزی و نسبت به طرح غیر کارشناسی نماینده خوی در این مورد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 18 August 2019

جلال محمودزاده نماینده مهاباد با انتقاد نسبت به طرح ناپخته، غیرکارشناسی و بدون هماهنگی نماینده خوی به این طرح واکنش نشان داد.

در بخشی از واکنش انتقادی محمودزاده آمده است:

همچنانکه استحضار دارید یکی از همکاران بدون هماهنگی با نمایندگان استان و عدم رعایت حساسیت‌های امنیتی، قومی و مذهبی آذربایجان‌غربی طرح ناپخته و غیرکارشناسی تشکیل استان آذربایجان‌مرزی با مرکزیت شهر خوی را در صحن علنی مجلس دنبال می کند. .... آذربایجان‌غربی استانی است متشکل از برادران آذری و کرد که سالها با هماهنگی و همدلی زندگی می کنند.... در چنین شرایطی که کشور ما بدلیل تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو گردیده، لازم است اعضای محترم قوای سه گانه با حفظ یکپارچگی و تصمیم و عمل درست اثرات تحریم ها در بدنه جامعه را کاهش دهند، ارائه چنین طرح‌های خام و تبلیغاتی مخالف اصول قانون اساسی به نفع یکپارچگی مردم خوب استان آذربایجان‌غربی نبوده و مخالف امنیت ملی و منافع مردم استان خواهد بود.

لذا خواهشمند است با توجه به تبعات منفی طرح مذکور و مخالف بودن آن با اصول قانون اسایس از جمله اصل ۷۵ قانون اساسی نسبت به خارج نمودن طرح از دستور رسیدگی مجلس اقدام عاجل صورت گیرد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

گفتنی است، روح‌الله حضرت‌پور، هادی بهادری و نادر قاضی‌پور واکنش تندی به طرح نماینده خوی نشان دادند بطوریکه قاضی‌پور در این مورد گفت: هدف از طرح استان آذربایجان‌مرزی، سرپوشی برای کم‌کاری نماینده خوی و هدفی جز موفقیت در انتخابات نیست اما این طرح به تصویب نخواهد رسید.خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار