بعد از انتشار خبر صبح امروز مبنی بر اعلام وصول ایجاد استان آذربایجان‌مرزی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی از مخالفت دولت با تشکیل هرگونه استان جدید خبرداد ضمن اینکه یکی از نمایندگان مجلس استان نیز از مخالفت نمایندگان استان با این اتفاق خبرداد.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 18 August 2019
 

به دنبال اعلام وصول طرح تشکیل استان جدید در آذربایجان‌غربی با نام آذربایجان‌مرزی به مرکزیت خوی، علی مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی با گفت‌وگو با پایگاه محلی ندای موج، ضمن مخالفت با این مسئله گفت: این موضوع در حد یک طرح در مجلس اعلام شده و هنوز اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است و اینگونه طرح‌ها باید بصورت کارشناسانه از سوی دولت بررسی گردد.

مصطفوی ادامه داد: دولت با تشکیل هرگونه استان جدید در کشور مخالف بوده و این موضوع را خرداد ماه امسال اعلام کرده است و اینگونه طرح‌ها باید در وزارت کشور و تقسیمات کشوری بررسی گردد؛ موضوع  تشکیل استان جدید به مرکزیتی خوی نیز مسئله‌ای است که نه ما اطلاعی داریم و نه وزارت کشور.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه در مجلس هم به خبرگزاری تسنیم گفت: این طرح از سوی نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده ولی نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان با این طرح موافق نبوده مطمئناً نیز مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه این طرح از سوی من امضا و تأیید نشده است، گفت: هیچ‌یک از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا نکرده‌اند و برخی از نمایندگان که این طرح را تأیید کرده‌اند نیز رأی خود را پس خواهند گرفت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح نباید مطرح می‌شد و برای آذربایجان غربی هیچ نفعی ندارد و به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد این طرح تصویب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :