کد خبر: ۷۷۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 21 August 2019

معاون مسکن شهری ­بنیاد مسکن ­انقلاب اسلامی گفت: متقاضیان دریافت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند از شهریور در سامانه طرح ملی مسکن ­ثبت نام کنند.

به گزارش تابناک تبریز، جواد حق شناس افزود: دولت 400 هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن اقشار ضعیف را در دستور کار قرار داده است که از این تعداد ساخت ­100 هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به اینکه تفاوت ­طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر در این است که قبل از ساخت واحدهای مسکونی، تقاضا برای ساخت مدنظر است گفت: از تجربه مسکن مهر در این طرح استفاده کردیم و قبل از ساخت واحدهای مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای تقاضا کردیم بطوریکه تقاضا شناسایی شده است.
­

وی بیان کرد: سامانه مراحل پایانی را طی می‌کند، در اوایل شهریور ثبت نام به صورت آزمایشی از شهر کرمان آغاز می‌شود بعد از 10 روز استان‌های دیگر به آن اضافه می‌شود، و ­بعد از ثبت نام اولیه متقاضیان، پایش افراد کمتر از یکماه صورت می‌گیرد.

حق شناس افزود: افرادی که واجد شراط هستند می‌توانند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند البته متقاضیان نیزبه دو دسته تقسیم بندی شده اند افراد دارای زمین و افراد فاقد زمین هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای زمین هستند تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت در اختیار ان‌ها قرار می‌گیرد و افراد فاقد زمین نیز از اراضی دولتی که در اختیار این طرح است استفاده می‌شود بطوریکه با سازندگان وارد مذاکره می‌شویم و تا حدودی بر سر قیمت تمام شده به توافق می‌رسیم و در سامانه قیمت‌ها بستگی به نوع پروژه درج خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات این طرح این است که در تامین خدمات زیر ساخت و روساخت هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا به دلیل تقاضا محور بودن پروژه‌ها سریع ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ­.

معاون مسکن شهری ­بنیاد مسکن ­انقلاب اسلامی درباره تسهیلات ارائه شده به این طرح گفت: با توجه به توافقاتی که با بانک مسکن صورت گرفته است ­متوسط تسهیلات تا 75 میلیون تومان با سود 18 درصد است این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری ندارد و تاسقف 100 میلیون تومان نیز می‌رسد و البته بانک مسکن در کنار این تسهیلات جعاله نیزپرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: تسهیلات 75 میلیون تومانی ­یا به صورت تسهیلات خرید به خریدار پرداخت می‌شود یا اینکه تسهیلات به انبوه سازان پرداخت می‌شود و انبوه سازان می‌توانند این تسهیلات را انتقال دهند.

 حق شناس افزود: متقاضیان باید در زمان اولیه هزینه جزیی پرداخت کنند و بعد از تایید نهایی وضعیت متقاضیان باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کنند ­و دو دهک اول ­مانند ­اقشار کم درآمد که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نیازی به آورده اولیه ندارند.

وی ادامه داد: افرادی که زمین در اختیار دارند به صورت انفرادی اقدام به ساخت می‌کنند شرایط برای ان‌ها فراهم است و تسهلات ارائه می‌شود، اما در ساخت گروهی از ­انبوه سازان گروهی دارای صلاحیت استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
باسلام کدام قشر کم درامد من نتونستم ثبت نام کنم در تبریز چی میگویید همش ثروت مندان ثبت نام کردن
صمد كريم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
باسلام:ساكن تبريزهستم وحدود18سال است اجاره نشين هستم.
اولين مرحله نتوانستم ثبت نام كنم.درمرحله دوم هم كه شهرستان تبريزنيست تاثبت نام نمايم.فقط شهرستان هاي ديگروجوددارد.خواهشمندم دراين موردحتمااقداماتي مبذول فرماييد.ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار