استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی خواستار حمایت تمام‌قد بانک‌های استان از فعالان واقعی تولید و صنعت شد و گفت: در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته‌ایم و انتظار داریم بانک‌ها در این شرایط حساس و برای افزایش اشتغال جوانان، از فعالان واقعی و کاربلد حوزه تولید و صنعت حمایت کنند.
کد خبر: ۷۷۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 03 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، با تبریک روز بانکداری اسلامی، گفت: خوشبختانه بانک‌های استان، عملکرد قابل قبولی دارند و ما از فعالیت آنها رضایت داریم؛ البته متناسب با شاخص‌های استان انتظارداریم روزبه‌روز شاهد بهبود عملکرد نظام بانکی نیز باشیم.

وی، سیاست‌های پولی و مالی را مهم‌ترین ابزار برای بهبود شرایط اقتصادی دانست و ادامه داد: فعالیت بانک‌ها در راستای تحقق این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید بیش از پیش از ظرفیت بانک‌ها و موسسات مالی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بهره‌برداری کرد.

پورمحمدی با اشاره به سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و تشدید تحریم‌ها در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته ایم و باید با تبیین این موضوع به اقشار جامعه، برای حرکت به سمت توسعه و اقتدار هرچه بیشتر متحد شویم.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا با بیان اینکه هدف استکبار جهانی از افزایش تحریم بر ایران، افزایش نافرمانی‌های مدنی و در نهایت ساقط کردن نظام است، اظهار داشت: دشمنان ما فریبکارانه اعلام می‌کنند که مشکلی با رژیم حاکم بر ایران ندارند در حالی که عملکرد آنها نشان می‌دهد که ادعایشان کذب محض است.

پورمحمدی ادامه داد: دشمنان ما باید بدانند که تحریم جمهوری اسلامی، اتحاد، همدلی و عزم ما را برای مقاومت و درهم‌شکستن نقشه‌های شوم آنها افزایش می‌دهد و در سایه همین اتحاد و همدلی و تحت رهنمودهای رهبری نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کارآفرینان، تولیدکنندگان و بانک‌ها، اصلی‌ترین عوامل موثر در این میدان هستند و به عنوان افسران جنگ اقتصادی، نقش بسیار خطیری را عهده‌دار هستند.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران بانک‌های استان خواست که موضوع افزایش اختیارات بانک‌ها را پیگیری کنند و گفت: بانک‌های ما، امانتدار مردم هستند و باید برای گردش سپرده‌های مردم در استان، تلاش کرده و اجازه انتقال این سرمایه‌ها به خارج از استان را ندهند.

وی بر عزم جدی مدیریت ارشد استان برای حمایت از تولید و صنعت و رفع مشکلات این قشر تأکید کرد و گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی از نظر منابع مالی بانک‌ها در استان نداریم و آماده حمایت از متقاضیان کاربلد حوزه تولید و صنعت و فعالان این بخش هستیم.

پورمحمدی در همین راستا تصریح کرد: تسهیلات را به افرادی ارائه می کنیم که عاشق خدمت به مردم هستند و تسهیلات دریافت شده را به بانک‌ها برمی‌گردانند؛ اما کسانی به فکر سوءاستفاده از منابع مالی بانک‌ها و عدم بازپرداخت آن هستند با در بسته مواجه خواهند شد.

وی همچنین خواستار توجه جدی بخش خصوصی به نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات در راستای افزایش کیفیت تولیدات و تلاش برای افزایش صادرات و حضور درخشان در بازارهای بین المللی شد.

عادل غلامی، سرپرست امور شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد نظام بانکی استان ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :