مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 1600 تن تخم‌مرغ خوراکی با نظارت‌های دقیق اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای عراق و عمان صادر شده است.
کد خبر: ۷۸۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 15 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، امیرحسین بهداد اظهار داشت: در سال 1398 که سال رونق تولید نامگذاری شده است و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از خرداد ماه سال‌جاری و با آغاز روند صادرات تخم‌مرغ خوراکی تا پایان مرداد ماه یک میلیون و 648 هزار و 500 کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی از واحدهای مجاز بسته‌بندی و تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی پس از انجام آزمایشات لازم، امور مربوطه و نظارت‌های بهداشتی، به مقصد کشورهای عراق و عمان صادر شده است.

وی افزود: این مقدار صادرات با صدور 77 فقره گواهی بهداشتی صادر شده توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره‌کل صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: این مقدار تخم‌مرغ خوراکی از طریق گمرکات استان‌های آذربایجان‌شرقی، خوزستان، کردستان و هرمزگان صادر می‌شود.

بهداد خاطرنشان ساخت: 6 شرکت و واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ در استان که دارای پروانه بهداشتی از اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی هستند و نسبت به اخذ مجوز و تائیدیه اتحادیه مرغ تخمگذار میهن اقدام کرده‌اند، در زمینه صادرات تخم‌مرغ خوراکی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار