پرونده هفته سوم رقابت های لیگ برتر در حالی با یکه تازی مشهدی ها بسته شد که چهره های ناشناسی به تیم منتخب هفته ورود کردند.
کد خبر: ۷۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 17 September 2019

مثل چند هفته گذشته انتظار می رفت چهره های صاحب نام در ترکیب تیم های خود خوش درخشیده و زمینه موفقیت این تیم ها را فراهم کنند اما نتایج این هفته چندان در خور توجه نبود که نشان از کم فروغ بودن این چهره های مطرح و کلیدی داشت. بازیکنانی که بعد از وقفه بازی های ملی نمایش خوبی نداشتند تا به جای آنها شاهد ظهور چهره هایی ناشناس باشیم.


هفته سوم لیگ برتر باز هم دستخوش جنجال های داوری به پایان رسید اما در این بین بودند بازیکنانی که عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند تا به تیم منتخب هفته سوم راه پیدا کنند، بازیکنانی که شاید برخی از آنها نام های ناآشنایی برای علاقمندان به فوتبال باشند اما از این پس انتظار می رود خبرهای زیادی پیرامون آنها شنیده شود.تیم منتخب هفته به نقل از ورزش3 به شرح زیر است.

 دروازه بان


رشید مظاهری (تراکتور)


گلر شماره یک تیم تراکتور در دیدار با تیم سابق خود درخشش قابل توجهی داشت. او چند سیو فوق العاده را ثبت کرد و خروج های بسیار خوبی را هم انجام داد. دروازه بان ملی پوش تراکتوری ها در روزی که مهاجمان این تیم عملکرد خوبی نداشتند، به همراه خط دفاعی مانع از گلزنی ذوبی ها شد. او تاکنون سه کلین شیت داشته و امیدوار است با تداوم روند فعلی، دستکش طلایی را از آن خود کند.

 

 

مدافعان


فرزاد جعفری(فولاد خوزستان)


در جدال حساس صنعتی های فوتبال ایران فرزاد جعفری در پست دفاع راست فولاد نمایش خوبی داشت تا جایی که به خوبی از وظایف خود در مهار قدرت حریف اصفهانی در جناج چپ برآمد. جعفری نه تنها در کارهای تدافعی که در کارهای تهاجمی به خصوص در ضدحملات هم بارها مدافعان سپاهان را آزار داد. این بازیکن در چند صحنه با فرارهای سرعتی خود به خوبی از فضای خالی ایجاد شده از نفوذ سعید آقایی و دیگر بازیکنان سپاهان بهره برد و تدارک حملات موثری را دید گرچه مهاجمان فولاد قدر حرکات او را ندانستند.

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)


کنعانی زادگان در بازی دیروز مقابل صنعت نفت برای اولین بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و در کنار شجاع خلیل زاده زوج خط دفاع سرخپوشان را تشکیل داد. کنعانی که در دفاع چند اشتباه داشت، در نیمه دوم با شوت از راه دور توانست دروازه دریس را باز کند تا نخستین گلش را به ثبت برساند. این گل که روی اشتباه گلر نفتی ها رقم خورد باعث شد تا پرسپولیس پیروز بازی شود و کنعانی زادگان نیز به تیم هفته راه یابد.

 

 

حامد نورمحمدی(نفت مسجدسلیمان)


مدافع باتجربه نفتی ها در بازی با استقلال یکی از خوب های تیمش بود؛ او در خط دفاعی تلاش زیادی انجام داد و بارها مقابل مهاجمان سریع استقلال ایستادگی کرد. نورمحمدی با دوندگی بالا توانست روی دفع توپ های بلند و کوتاه موفق عمل کند و اجازه ندهد چند توپ خطرناک به دروازه تیمش نزدیک شود. مهم ترین کاری که او در جریان بازی روز یکشنبه انجام داد هم گلی بود که روی هوشیاری خودش به ثمر رساند. نورمحمدی توپی که ابراهیمی به محوطه جریمه فرستاد را قبل از اینکه مدافعان استقلال و حسینی واکنشی نشان بدهند قطع کرد و با ضربه سری دقیق دروازه را گشود تا یک امتیاز ارزشمند را به حساب تیمش واریز کند. با توجه به اعتقادی که تارتار به نورمحمدی دارد احتمالا در بازی های آینده نیز شاهد درخشش او در ترکیب نفت باشیم.

 

 

کمال الدین نیک خوی(سایپا)


مدافع چپی که پس از صعود به همراه شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر، به جمع نارنجی پوشان اضافه شد، با تصمیم ابراهیم صادقی در هر سه مسابقه ابتدایی فصل در ترکیب قرار گرفت که توانست شایستگی‌های خود را در دیدار اخیرشان مقابل نساجی مازندران بیش از پیش ثابت کند؛ در شرایطی که نساجی یکی از 3 گل خورده را جبران کرده و به دنبال زدن گل دوم برابر سایپا بود، کمال‌الدین نیک‌خوی بعد از دریافت پاس عباسیان از روی ضربه آزاد، تا پشت محوطه جریمه پیش رفت و با شوت تماشایی به کنج دروازه نساجی، گل چهارم نارنجی پوشان را به ثمر رساند تا نقش عمده‌ای در برتری 4 بر 3 تیمش داشته باشد.

 


هافبک ها


مهدی قائدی(استقلال)


باشوی استقلالی ها در بازی با مسجدسلیمان به خوبی از پس دبل کردن برآمد. دبل اول به گلزنی دوباره او در مصاف با نفتی ها در شهر مسجدسلیمان بود تا از این حیث رکورد خوبی برای خود به ثبت رساند. دبل دوم هم برمی گشت به گلزنی دوباره او در بازگشت از اردوی تیم امید تا استقلالی ها در روزهایی که نگرانی های زیادی در خط حمله دارند به این جوان خوش تکنیک بوشهری در آستانه دربی حساس پایتخت دل ببندند. مهدی قائدی که بعید به نظر می رسد مصدومیت مانع حضورش در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس شود قطعا اگر بتواند هوشمندانه از توانایی های خود بهره ببرد می تواند عصای دست استراماچونی در این روزهای پرتنش باشد.

 

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)


مهدی ترابی هافبک چپ تیم پرسپولیس که دیروز در اغلب دقایق پشت مهاجمان این تیم بازی می کرد، شب بسیار خوبی را سپری کرد و علی رغم چند فرصت سوزی، نمایش درخشانی را به ثبت رساند. او با کارهای تکنیکی اش خط دفاعی صنعت نفت را آزار داد و سه موقعیت نیز به وجود آورد. البته او سه موقعیت گل نیز داشت اما از هیچ یک استفاده نکرد. با این حال ترابی همچنان جزو ستاره های پرسپولیس است و امید دارد تا این روند را ادامه بدهد.

 

 

معین عباسیان(سایپا)


مهم‌ترین نقش در برد پُر گل سایپا برابر نساجی را داشت؛ این وینگر چپ که هفته اول در حضور تعویضی‌اش برابر ذوب‌آهن یک گل زده و یک پاس گل داده بود، در دیدار با نساجی پاس گل اول را به سعید محمدفرد داد و با پاس بلند خود پایه‌گذار گل دوم نارنجی پوشان شد، در گل سوم نیز با ارسال خود و ایجاد موقعیت خطرناک که با پاس حسین‌زاده و گلزنی آرمان رمضانی به ثمر رسید، نقش داشت و در گل چهارم هم به نیک‌خوی پاس گل داد تا در پیروزی 4 گله سایپا، 3 پاس گل بدهد؛ عباسیان در سه بازی یک گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل داده تا ستاره این فصل نارنجی پوشان لقب گرفته و در جمع برترین‌های هفته دیده شود.

 

 

علیرضا منظمی (ذوب آهن اصفهان)


با مصدومیت ارسلان مطهری سرمربی ذوب آهن مجبور به انجام یک تعویض اجباری شد تا یکی از جوان ترین بازیکنان لیگ وارد ترکیب تیم اصفهانی شود و در همان تجربه اول خوش بدرخشد. علیرضا منظمی که گفته می شود رشته اصلی او دو و میدانی است در 17 سالگی موفق شد به ترکیب ذوب آهن در لیگ برتر رسیده به عنوان پدیده جدید این باشگاه در پست وینگر راست همه نگاه ها را به خود معطوف کند. این بازیکن با سرعت بالا و تکنیکی که داشت بارها از جناح راست پایه گذار حملات تیمش شد گرچه تلاش های او راه به جایی نبرد اما همین نمایش کافی بود تا نام این بازیکن سر زبان ها بیافتد.

 

 

مهاجمان


محمد ابراهیمی (پارس جنوبی جم)


مهاجم باتجربه پارس جنوبی بعد از سپری کردن یک دوره مصدومیت اولین بازی خودش را مقابل گل گهر سیرجان انجام داد. ابراهیمی که معمولا او را در پست وینگر چپ دیده ایم، در این بازی با نظر فراز کمالوند تک مهاجم پارسی ها شد و عملکرد خیلی خوبی داشت. کاپیتان پارس در مصاف با گل گهر روی توپ های ارسالی با کنترل دقیق توپ و آوردن آن روی زمین بارها خطرناک ظاهر شد. ابراهیمی چندین بار خود را در موقعیت خوب گلزنی قرار دارد که یک بار هم تیر دروازه گل گهر را به لرزه در آورد و چند پاس عمقی بسیار خوب نیز به هم تیمی هایش داد که اگر آنها دقت می کردند می توانستند گل برتری را وارد دروازه حریف کنند. ابراهیمی در اولین مسابقه ای که برای پارس بازی کرد، عملکرد خوبی داشت و نشان داد امسال می تواند روزهای خوبی را سپری کند.

 

 

رحمان جعفری (نساجی مازندران)


رحمان جعفری مهاجم جوان تیم نساجی در روزی که فرهاد مجیدی از نزدیک نظاره گر بازی سایپا در برابر نساجی بود خوش درخشید و چه بسا به همین بهانه به اردوی تیم امید دعوت شود. او زننده دو گل از سه گل تیم نساجی در این بازی بود. در حالی که از اواسط نیمه دوم به جای محمد عباس زاده وارد میدان شد. این درخشش قطعا موجب می شود رضا مهاجری در بازی های آتی نساجی رحمان جعفری را بیشتر در برنامه های تاکتیکی خود بیاورد، مهاجم جوانی که به یقین برای ادامه درخشش در ترکیب نساجی یک دنیا انگیزه دارد. همراهی تیم امید در بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو و حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار