محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:
کد خبر: ۷۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 17 September 2019
محسن نریمان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با برگزاری بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، منطقه آزاد ارس به عنوان عضو وابسته به این سازمان پیوست.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با برگزاری بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، منطقه آزاد ارس به عنوان عضو وابسته به این سازمان پیوست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان با اعلام این خبر، گفت: پذیرش ۵ عضو جدید ایرانی در مجموعه اعضای وابسته سازمان UNWTO مورد تایید این سازمان قرار گرفت و منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از اعضای ایرانی وابسته به این سازمان پیوست.
وی افزود: مصوبه عضویت ۵ عضو وابسته جدید که در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در خرداد ماه سال جاری در باکو مطرح و در خصوص آن رایزنی شده بود؛ در حاشیه بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۲ شهریورماه جاری نیز در شهر سن‌پترزبورگ روسیه به تصویب نهایی رسید.
نریمان تاکید کرد: با تایید شدن منطقه آزاد ارس، تعداد این اعضای ایرانی این سازمان به ۱۸ عضو افزایش یافت.
وی در زمینه مزایای عضویت در این سازمان، تصریح کرد: عضویت در‌ سازمان جهانی گردشگری این امکان را می‌دهد که از آخرین دستاوردهای علمی بخش خصوصی و دولتی سایر کشورها در حوزه‌های مختلفی چون برنامه‌ریزی، بازاریابی، آموزش و تبلیغات بهره‌مند شویم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تبادل آمار گردشگران کشورهای عضو، بهره مندی از کلیه کمک های فنی و مشورتی سازمان، استفاده از پلتفرم بین المللی جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندرکاران صنعت گردشگری سراسر جهان، دسترسی به کتابخانه الکترونیکی سازمان و تبادل تجربیات موفق کلیه اعضا را از دیگر مزایای عضویت در این سازمان عنوان کرد.
نریمان با اشاره به اینکه سازمان جهانی گردشگری بهترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری است، گفت: این سازمان به عنوان یکی از آژانس های رسمی سازمان ملل متحد، در جهت توسعه گردشگری در سراسر جهان فعالیت می کند و هر ساله گزارشی از تحقیقات و امارهای خود منتشر می کند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی گردشگری نقش مرکزی و مهمی در بهبود وضعیت تعهد و امکانات کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری دارد.
نریمان عنوان کرد: اعضای سازمان جهانی جهانگردی شامل 157 کشور بعنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخشهای خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری است و حضور ارس در بین این اعضای برگزیده، باعث افتخار است.
گفتنی است، علاوه بر منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد قشم، شرکت اراضی عباس آباد، مجموعه تفریحی – ورزشی تله کابین توچال و دفتر خدمت مسافرتی و گردشگری مانا سیر پردیس ایرانیان نیز در مجمع اخیر به عضویت سازمان جهانی جهانگردی درآمدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار