امام جمعه تبریز گفت: در اربعین جمعیت میلیونی از کشورهای مختلف با حضور در کربلا یک هدف را دنبال می کنند و این همان رویش جوانه های تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۷۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 04 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش یاوران معنوی ستاد اربعین استان با بیان اینکه پیاده روی اربعین فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است، گفت: اربعین حسینی بزرگترین حرکت تاثیرگذار و قدرت معنوی و نرم جهان اسلام علیه استکبار را به نمایش میگذارد، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز پیاده روی اربعین را همبستگی ملت ها زیر پرچم امام حسین(ع) دانست و افزود: در اربعین جمعیت میلیونی از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت، با حضور در کربلا یک هدف را دنبال می کنند و این همان رویش جوانه های تمدن نوین اسلامی است.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات ارزنده و ارزشمند موکب های اربعین گفت: تلاش همه دست اندرکاران بر این است که زائران کربلا و نجف در نهایت آرامش و امنیت سفری مطمئن داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع نواقصات مسیر پیاده روی زائران هم در مرزهای خروجی کشور و هم خاک عراق گفت: موکب های خدمات رسان و دستگاه ها و ارگان های مرتبط با این سفر معنوی باید با عشقی که به تشکیلات معنوی اباعبدالله الحسین علیه السلام دارند؛ آرامش و طیب خاطر زائران را در زیارت عتبات عالیات فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :