استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام جمعی مسئولان برای ارتقای سطح بهداشت محیط در استان و فرهنگ‌سازی در این خصوص تأکید کرد و گفت: نیازمند برداشتن گام‌های متفاوت در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۷۸۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 05 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی وضعیت بهداشت محیط استان، اظهار داشت: بهداشت محیط یک موضوع فرابخشی است که حرکت جمعی همه دستگاه‌ها و کار فرهنگی و اجتماعی را می‌طلبد.

وی افزود: بهبود وضعیت بهداشت محیط نیازمند برداشتن گام‌های متفاوت است که البته این امر نافی وظایف ذاتی دستگاه‌های مسئول در این زمینه نیست.

پورمحمدی با تأکید بر اهتمام فوق‌العاده دستگاه‌ها برای ارتقای بهداشت محیط در استان، گفت: همه دستگاه‌ها باید برای داشتن استانی پاک از نظر محیطی، هم‌پیمان شوند.

وی از دستگاه‌های مسئول در این زمینه خواست تا برنامه‌های عملیاتی خود را در خصوص ارتقای بهداشت محیط بویژه در حوزه‌هایی نظیر مدیریت پسماند، بازچرخانی آب و پاک‌سازی حاشیه جاده‌ها ارائه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در این زمینه ضروری دانست و گفت: فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی نیز مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بخش عمده مشکلات این حوزه ناشی از قصور در انجام وظایف قانونی است، افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود به طور کامل عمل کنند بخش قابل توجهی از مشکلات قابل حل است.

جواد رحمتی با اشاره به وضعیت دفن زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در استان، گفت: این کار حتماً باید با مجوز و توسط افراد دارای صلاحیت انجام شده و قابل پیگیری باشد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت دفع فاضلاب در روستاهای حاشیه سدها، پاک‌سازی حاشیه جاده‌ها از زباله و نخاله و فرهنگ‌سازی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه دفن زباله پس از سال‌ها همچنان یکی از معضلات شهری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نقشه راهی را برای ارتقای سطح بهداشت محیط در استان تدوین کرده است که بر اساس آن اقدامات عملی نظیر کاهش تولید زباله، افزایش تفکیک از مبدأ، اصلاح دفن زباله، جمع‌آوری زباله حاشیه جاده‌ها و توسعه شبکه فاضلاب روستایی تا پایان امسال باید انجام شود.

تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص ارتقای وضعیت بهداشت محیطی در استان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار