مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که فرآیند ثبت نام زوار اربعین از یکم شهریور ماه شروع شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: از آغازین روز ثبت نام تاکنون، 66 هزار و 168 نفر از آذربایجان شرقی در سامانه سماح برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 06 October 2019

امیر روحی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که زائران باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۹۸ به سایت سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند، افزود: اگر افرادی امکان دسترسی به این سایت را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی رسمی در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

وی با تاکید بر این‌که زوار اربعین بعد از ثبت نام در سامانه سماح، مبلغ 22 هزار تومان حق بیمه را بصورت اینترنتی پرداخت می‌کنند، افزود: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، جهت ثبت نام مراجعه کنند؛ حق الزحمه ثبت نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزارتومان است.

روحی ملکی در توصیه‌ای به زوار اربعین تاکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح شرط ورود به کشور عراق برای سفر اربعین بوده و زوار حتما باید در این سامانه ثبت نام کنند، همچنین با ثبت نام در سامانه سماح، در صورت نیاز از خدمات بیمه‌ای نیز بهره‌مند می‌شوند. 

وی در توصیه‌ای به زائران گفت: زوار به تذکرات حفاظتی و امنیتی توجه کرده و باتوجه به وضعیت ویژه، کمال همکاری را با نیروهای نظامی و امنیتی داشته باشند، همچنین فیلمبرداری از اماکن و ادوات نظامی و اماکن مقدسه در عراق ممنوع بوده، از این رو زوار از این امر خودداری کنند.

وی در این خصوص تاکید کرد: از به همراه بردن داروهای ممنوعه و مواد مخدر حتی به مقدار خیلی کم و به عنوان دارو و همچنین وسایل غیرمجاز و نظامی مانند شوکر، باتوم، دستبند پلیس و... خودداری کنند. لوازم موردنیاز سفر(لوازم بهداشتی، کیسه خواب، غذای خشک و...) را نیز به همراه داشته باشند.

روحی ملکی در خاتمه خاطرنشان کرد: سال گذشته، حدود 52 هزار نفر از آذربایجان شرقی برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :