استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی بر تقویت مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده 16 استان تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز یک کار بزرگ و یک تجربه موفق در زمینه مبارزه با اعتیاد است که فعالیت آن باید به طور جدی ادامه یابد.
کد خبر: ۷۸۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 09 October 2019

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: مرکز ماده 16 یک اقدام جدی در راستای بازتعریف خدمت بود که در سطح کشور به یک الگوی موفق تبدیل شده است.

وی افزود: عنوان شهر بدون گدا برای تبریز حاصل سال‌ها تجربه و تلاش است و قطعاً نتایج مثبت مرکز ماده 16 نیز در سال‌های آینده قابل مشاهده و لمس خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول، استمرار فعالیت این مرکز را جدی بگیرند، افزود: برای راه‌اندازی مرکز ماده 16 بانوان نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسأله اعتیاد در شرایط کنونی یک مسأله پیچیده است، افزود: شرایط اقتصادی جامعه و تلاش‌های دشمنان برای انحراف نسل جوان، مسئولیت سنگینی را متوجه مدیران اجرایی کرده است و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

پورمحمدی با تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی برای پیشگیری از شیوع اعتیاد، گفت: پخش برنامه‌هایی در این زمینه از صداوسیما و برگزاری نمایشگاه‌های عکس و آثار هنری در سطح شهر از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

وی همچنین ایجاد سازوکارهای کنترلی مناسب برای آگاه‌سازی و ایجاد حس مسئولیت در میان آحاد جامعه را ضروری دانست و در این راستا بر تشکیل کانون‌های خودجوش مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد در محلات تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم در این جلسه از اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسئولیت در میان مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان خبر داد.

رضا استادرحیمی افزود: با اجرای این طرح، افراد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و خطرها، آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد می‌توانند یاریگر زندگی فرد و یا خانواده‌های دیگر باشند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیل گری که در محلات پرخطر فعالیت می‌کنند نیز در این راستا به مدیران مدارس کمک می‌کنند تا با مشکلات موجود در منطقه مقابله کنند.

در این جلسه از دستگاه‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کشف یک محموله قاچاق مواد مخدر در مرز نودوز تجلیل و قدردانی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار