سفیر کره جنوبی در ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: این اولین دیدار من از تبریز بود و آخرین دیدار نخواهد بود؛ چراکه تبریز و آذربایجان شرقی از نظر توسعه همکاری‌های دوجانبه برای ما مهم است.
کد خبر: ۷۸۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 09 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران، به برخی از قابلیت‌های استان در حوزه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم ایران به شمار می‌رود و ظرفیت بالایی برای همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشورهای مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و کره جنوبی پس از دیدار رؤسای جمهور دو کشور در سال 2015، رو به افزایش است، گفت: روابط دو کشور به دلیل اراده خاص دیپلماتیک در سطح بالایی است و ایران از توسعه روابط با کره جنوبی استقبال می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز، دروازه آسیا به اروپاست، افزود: آذربایجان شرقی و تبریز قابلیت دسترسی به بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه و مرکزی را دارند که این ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.

وی با اشاره به اینکه به‌رغم فشارهای یکجانبه آمریکا، زندگی عادی در ایران جریان دارد، افزود: در این شرایط از کشورهای دوست و همکار انتظار داریم که در بحث‌هایی مانند تعاملات بانکی و انتقال تکنولوژی با ایران همکاری کنند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به نقش سفرا در توسعه روابط بین کشورها، از سفیر کره جنوبی خواست تا از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران این کشور برای بازدید از توانمندی‌های استان و همچنین حضور در نمایشگاه فناوری ربع رشیدی دعوت کند.

سفیر کره جنوبی در ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: این اولین دیدار من از تبریز بود و آخرین دیدار نخواهد بود؛ چراکه تبریز و آذربایجان شرقی از نظر توسعه همکاری‌های دوجانبه برای ما مهم است.

یو جانگ هیان با اشاره به سابقه تاریخی همکاری‌های ایران و کره جنوبی، گفت: نام‌گذاری خیابانی به نام تهران در سئول و خیابانی به نام سئول در تهران نشان‌دهنده ارتباط قوی و عمیق بین دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی به خاطر سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا در شرایط سختی هستند، افزود: به عنوان سفیر تمام تلاشم را برای حل مشکلات به کار خواهم بست.

یو جانگ هیان خاطرنشان کرد: ایران و کره جنوبی از نظر جغرافیایی مسافت زیادی دارند اما مشکلات نباید بین دو کشور فاصله بیندازد.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه ارتباط با کشورهای قدرتمند منطقه بویژه ایران برای ما ارزشمند است، افزود: کره جنوبی کشور کوچکی است، اما از نظر نیروی انسانی و صنایع پیشرفته توانمندی‌های بالایی دارد و با توجه به ظرفیت‌های ایران، دو کشور می‌توانند نقش مکمل را برای یکدیگر ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران و آذربایجان شرقی، گفت: سال گذشته 25 میلیون گردشگر از کره جنوبی به خارج از کشور سفر کردند و در صورت برنامه‌ریزی مناسب، ایران می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران کره‌ای باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار