استاندار آذربایجان شرقی از سه پروژه مهم راه‌سازی بازدید کرد
استاندار آذربایجان شرقی به همراه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از سه پروژه مهم حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل در استان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرایی آنها قرار گرفت.
کد خبر: ۷۸۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 13 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و خط‌آهن تبریز- میانه، این پروژه را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: با تکمیل و رفع نواقص جزئی ایستگاه بستان‌آباد تا یک ماه آینده، مسیر ریلی میانه تا بستان‌آباد به طول 130 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مسیر بستان‌آباد تا تبریز به طول 42 کیلومتر نیز بیشتر از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این مسیر نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پورمحمدی ادامه داد: ایستگاه خاوران در قطعه بستان‌آباد- تبریز در روزهای آینده به پیمانکار واگذار می‌شود و پل باسمنج نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتباری برای تکمیل این پروژه وجود ندارد، گفت: قطعه نخست این طرح ریلی در حد فاصل میانه تا بستان‌آباد با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری افتتاح می‌شود.

خط‌آهن میانه- تبریز از قدیمی‌ترین طرح‌های حمل ‌و نقل کشور و از طرح‌های بزرگ و راهبردی آذربایجان شرقی است که از سال 1379 به طول حدود 175 کیلومتر ساخته می‌شود.

این پروژه ادامه راه‌آهن تهرانـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی آن تأکید کرد.

در این بازدید عنوان شد در صورت تخصیص اعتبارات لازم، آسفالت‌ریزی این پروژه تا پایان امسال انجام و آماده بهره‌برداری شود.

استاندار آذربایجان شرقی از پروژه آزادراه تبریز- ارومیه نیز بازدید و آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه را از نزدیک بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار