به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اظهار داشت: براساس آخرین آمار از اول ماه صفر تا امروز، بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از هموطنان از مرزهای ایران به‌سمت کشور عراق سفر کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: همچنین از اول ماه محرم تا کنون، 2 میلیون و 700 هزار نفر از مردم ایران به کربلای معلی مشرف شده‌اند.

وی گفت: برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی، تسهیلات و زیرساخت‌ها باید افزایش یابد تا زائران به‌سلامت به میهن و مقصد خود بازگردند.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که تاکنون با آن مواجه بوده‌ایم کمبود وسیله نقلیه در کشور عراق و افزایش قیمت‌های ترددها بوده که با هماهنگی و پیگیری‌های صورت‌گرفته این مشکل تا حدی برطرف شده و در حال بهبود است.

سردار اشتری با اشاره به همکاری خوب مردم با پلیس و سایر دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: همراه داشتن گذرنامه و یا برگ تردد اربعین از سوی زائران مهم است و در صورت نبود این مدارک از ورود به سرزمین عراق جلوگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: زائران حسینی باید توجه داشته باشند که با هیچ مجوز دیگری امکان تردد از مرزها مقدور نخواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن دیدار و گفت‌وگو با زائران پاکستانی در مرز میرجاوه از نزدیک وضعیت ارائه خدمات به این زائران را ارزیابی و دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مرزداران سیستان و بلوچستان در مأموریت بزرگ اربعین حسینی(ع) گفت: مرزداران و مرزنشینان کنار هم با همبستگی دینی و اجتماعی پذیرای زائران هستند و امیدوارم این تلاش‌ها مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.

سردار اشتری مردم سیستان و بلوچستان را مردمی مهمان‌نواز و مهربان دانست و افزود: در این بازدید شاهد بودم که این عزیزان با تمام انرژی و ظرفیت موجود میزبانی زائران پاکستان را به‌درستی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم سیستان و بلوچستان در مرز و موکب‌هایی که در مسیر وجود دارد مثال‌زدنی و قابل تقدیر است.