گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز؛
به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای شهر تبریزبرگزار شد.فرج محمد قلیزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود گفت: اولین موضوع مربوط به تاسیس کمیسیونهایی با عنوان توافقات در گذشته و امروز با عناوینی همچون جلسات مدیران و با اسامی مختلف دیگری در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 13 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای شهر تبریزبرگزار شد.فرج محمد قلیزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود گفت: اولین موضوع مربوط به تاسیس کمیسیونهایی با عنوان توافقات در گذشته و امروز با عناوینی همچون جلسات مدیران و با اسامی مختلف دیگری در حال فعالیت هستند.


وی افزود: این کمیته ها رسالتی جز قانون فروشی و شهر فروشی و آسایش فروشی شهروندان ندارند و متعجبم که در این زمینه چرا هیچ فعالیت مناسبی برای رفع مشکلات نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در این زمینه بارها از طرف مسئولان مرتبط از نهادهای مختلف نامه هایی مبنی بر غیر قانونی بودن این کمیته ارسال شده اما شهرداری با اسامی دیگری در این زمینه فعالیت خود را ادامه داده است.
قلیزاده اظهار داشت: انتظار و درخواست این است که سریعا جلوی فعالیت این کمیته ها گرفته شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: پیرو تذکرات به شهردار تبریز تنها پاسخ این بوده است که این کمیته تخصصی غیر قانونی نیست.
قلیزاده ضمن اشاره به تصمیمات غیر تخصصی اخذ شده از سوی این کمیته های تخصصی تاکید کرد: عنایت ویژه این کمیسیون به برخی از مالکان قابل تامل است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مورد بعدی سازمان های شهرداری است که به حال خود رها شده اند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری این است که ترک تشریفات در شهرداری صورت نمی گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اما موضوع اساسی دیگر سازمان هایی است که بدون هیات مدیره و اساسنامه رها شده است.
قلیزاده ادامه داد: برخی اموال توسط مناطق به این سازمانها داده شده واین سازمانها نیز بدون ترک تشریفات اقدام به واگذاری این اموال کرده که این موضوع غیر قانونی است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: استخدام نیروها در این سازمانها بصورت فامیلی بسیار زیاد است بطوریکه طی دو سال گذشته بر اساس مستندات 300 نفر نیرو جدید به شهرداری تبریز وارد شده اند که ورود این افراد کاملا غیر قانونی بوده است و بدون تشریفات قانونی انجام شده است.
وی ضمن اشاره به ورود قانونی نیروهای آتش نشانی گفت: امیدوارم با همراهی شهروندان بتوانیم به احقا حقوق کسانی که حق آنها در این رابطه ضایع شده است دست بیابیم.
قلیزاده با بیان اینکه برخی از افراد در این سازمانها حقوق هایی غیر قانونی دریافت می کنند گفت: حقوق برخی از افراد استخدام شده در این سازمانها بسیار بالا و قابل تامل است.

 

فریدون بابایی اقدم در جریان بررسی لایحه گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و افراد سودجو در سطح شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: با وجود ماده قانون های مختلف در خصوص نظارت شهرداری تبریز در خصوص ساخت و سازها ، اصلی ترین دغدغه موجود در این زمینه عدم نظارت صحیح بر تعداد ساخت و سازهای مجاز و غیر مجازدر سطح شهر است.
‎وی افزود: در صدد این هستیم که راهکاری برای حل این معضلات پیدا کنیم.
‎رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی در یازده بند و در 23 ناحیه مصمم به اجرای برخی اقدامات است.


‎عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از آنجا که بدنه شهرداری در این خصوص توانمند نیست، مد نظر است آموزشهای لازم برای کسانی که در این مناطق مستقر می شوند ارائه شود.


‎بابایی اقدم ادامه داد: در فهرست بهای خدمات، مقرر شده است که گزارش تخلفات مشاهده شده توسط افرادی که در محلات در حال نظافت هستند انجام شود که متاسفانه این اقدام به ندرت صورت میگیرد


‎وی در ادامه با اشاره به اینکه در یکی از مناطق شهر تبریز ساخت و سازهای غیر مجاز و اصولی صورت گرفته بود گفت: با پیگیری های بسیاری که صورت گرفت بر اساس رای کمیسیون ماده صد رای به قلع بنا صادر شد


‎بابایی اقدم اظهار داشت: بر این اساس پیشنهاد میکنم که مقرر شود تا ماهانه یکی از ساختمان ها غیر مجاز در مناطق دهگانه شهر قلع شود که درس عبرتی باشد برای کسانی که با این روش شهر را از نظم و نظام شهرسازی خارج می کنند.


‎وی افزود: پیشنهاد میکنم این موضوع به عنوان مصوبه وارد صحن شود ومورد تصویب اعضا شورا قرار گیرد.
‎این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه باید کارگروه تخصصی و نظارت بر شهرسازی تشکیل شود گفت : در مواردیکه انضباط توسط مسئولان امر رعایت نشود این کمیته با نظارت بر فعالیت مسئولان مقابل اجرای هر اقدام غیر قانونی گرفته شود.
‎وی ادامه داد: احداث معاونت «پایش ساخت و سازها» که تلفیقی از معاونت شهرسازی و خدمات است از جمله دیگر پیشنهادات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز است
‎بابایی اقدم اظهار داشت: در این راستا میتوان براحتی به نفرات در این معاونت مسئولیت دهی کرده و در نتیجه خروجی کار بخواهیم


‎بابایی اقدم گفت: پیگیری ایجاد پلیس ساختمان ، پیگیری سریع ایجاد دادسرای ویژه تخلفات ساختمانی توسط شهرداری تبریز، کاهش بروکراسی اداری، تسری قوانین مربوط به نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز مورد پیگیری شهرداری و شورای شهر تبریز، نصب تابلو مشخصات ساختمان در حین ساخت، پیگیری اقدامات لازم شورای شهر و شهرداری در راستای جرم انگاری تخلفات ساختمانی با همکاری دادگستری استان، برگزایر همایش ملی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز با همکاری کمیسیون شهرسازی و معاماری شورای اسلامی شهر تبریز از جمله دیگر پیشنهادات این کمیسیون است.


معاون خدمات شهری شهردار تبریز در ادامه افزود: کارهای اساسی در این زمینه انجام شده است و با جلسات مختلف و اخذ تمیمات اصولی اقدامات اجرایی در حال انجام است.
محمد قربانیان تاکید کرد: تلخلف یابی روزانه درمناطق دهگانه ، افزایش گشت زنی ها ، تخریب های بسیار در حوزه منطقه دو، جمع آوری بیش از صد مورد مصالح ساختمانی که با مشکلات بسیاری همراه است از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه شهرداری علاوه بر وظایف خود از زمینهای ملی نیز محافظت میکند اضافه کرد: تاسف بار است که دیگر ارگان ها به وظایف خود واقف نیستند.
وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اشهرا داشت: نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم چرا که تخلفات ساختمانی معضلی برای کل کشور شده است، حتی اگر نتوانیم جلو تخلفات را بگیریم باید عوامل بازدارندگی ایجاد کنیم.

محمد باقر بهشت در ادامه با اشاره به پیشنهاد فریدون بابایی اقدم جهت راه اندازی پلیس ساختمان این پیشنهاد را قابل تامل و بررسی دانست.


شهردار تبریز نیز با بیان اینکه باید مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیریم افزود: شهرداری تبریز نمیتواند به تنهایی با تمام تخلفات مقابله کرده و برای هر متخلف نفراتی مجزا تعیین کند.


ایرج شهین باهر افزود: در هر درگیری برای مقابله با تخلفات معضلاتی ایجاد می شود چرا که کارکنان شهرداری افراد نظامی نیستند و در بسیاری از موارد مورد ضرب و شتم قرار میگیرند.
وی ادامه داد: برخی از ساختمانهای ساخته شده در مناطق های مختلف حاشیه شهر، دارای خدماتی همچون گاز و آب و برق هستند ودستگاه های خدمات رسان باید دراین خصوص دقت بیشتری داشته باشند و اگر این خدمات به این افراد داده نمیشد حاشیه نشینی در در همان ابتدا قطع می شد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: این توضیحات نشان دهنده عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی بدون توجه به مجوزهای موجود است
سونیا اندیش افزود: ظاهرا هر نهادی بدون توجه به مشکلات موجود تنها برای خود اقدام کرده و این موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز را تشدید کرده است.
وی با باین اینکه باید در جلسات آتی از دستگاه های ذی ربط دعوت شود اظهارداشت: برای هماهنگی بیشتر بایداقدامات مشورتی صورت بگیرد، چرا که حاشینه نشینی ها در اراضی ملی است و بصورت غیر قانونی ساخته شده است.
تقی پور در ادامه سخنان نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این مباحث موضوعات مهمی است و معضل اجتماعی بشمار می رود، چرا که تخلف در ساخت و ساز موضوع واحد نیست و در موارد مختلفی صورت میگیرد.
وی افزود: توجه به وظایف نهادهای مختلف و هماهنگی های بین بخشی باید صورت بگیرد.
غلامحسین مسعودی ریحان گفت: آنچه مد نظر است در اصل این سوال است که علت حاشیه نشینی چیست و اگر توجه کنید این معضل نه تنها در تمامی شهرها بلکه در کشورهای مختلف وجود دارد.
وی افزود: توجه به این موضوع باید بصورت اساسی بود و مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت نباید اجازه بدهیم حاشیه نشینی ایجاد شود.
محمدباقر بهشتی نیز اظهار داشت: موضوعات پیشنهادیباید بصورت عملیات اجرایی شود.
فرج محمد قلیزاده ادامه داد: پیشنهاد میکنم قبل از اینکه جلوی تخلفات شهروندان گرفته شود شهرداری نیز از تخلفات خود جلوگیری کند
وی اضافه کرد: در قدم بعدی و طی زمان مشخص با کار کارشناسی بصورت عملیات اجرایی اقدامات صورت بگیرد.
سونیا اندیش در ادامه با اشاره به عدم وحدت رویه گفت: اعضا کمیسیون های ماده صد متاسفانه بجای رای تخریب رای به جریمه شهروند می دهند.
وی اضافه کرد: در واقع تخلف یابی صورت گرفته و تخلف اعلام شده اما توسط جریمه رفع مشکل شده است.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع وحدت رویه در کمیسیون های ماده صد باید مورد نظر و دقت بیشتر اعضا شورا باشد.
. بر اساس رای اکثریت اعضا شورا، مقرر گردید شهرداری نسبت به بررسی مصوبات مورخه ۹۸/۴/۱۱کمیسیون معماری و شهرسازی و ارائه برنامه جامع خود در راستای مدیریت ،نظارت وکنترل ساخت وسازها در محدوده وحریم شهرتبریز تا پایان آبانماه اقدام نماید.
همچنین در ادامه دو فوریت اعمال مساعدت مالی به ستاد برگزاری اربعین و پرداخت مساعدت مالی به جهت ایاب ذهاب زائرین کربلا توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز رای لازم را کسب نکرد.


مدیر عامل بنیاد حمایت از جامعه نابینایان استان:
بیکاری اصلی ترین مشکل نابینایان است
مدیر عامل بنیاد حمایت از جامعه نابینایان استان گفت: بیکاری یکی اصلی ترین مشکل نابینایان در استان آذربایجان شرقی است.

 

فرهاد عبدوی مدیر عامل بنیاد حمایت از جامعه نابینایان استان گفت: روز جهانی‌نابینایان در ابعاد جهانی نشان دهنده ی نقش بسیاری از نابینایان به عنوان بزرگان در تاریخ جهان بسیار پر رنگ است.
فرهاد عبدوی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: بنیاد حمایت از نابینان سالهاست که فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق آمار بیش از هشت هزار نفر نابینا و کم بینا در استان آذربایجان شرقی در حال زندگی هستند که این عزیزان تحصیلات عالیه دارند.
عبدوی اضافه کرد: در میان این عزیزان تعداد بسیاری بیکار و از کار افتاده وجود دارد که آمار این تعداد تاسف بار است.
مدیر عامل بنیاد حمایت از جامعه نابینایان استان گفت: از کلیه اعضا شورا بخاطر این فرصت که در اختیار ما قرار داده اند سپاسگذارم و امیدوارم این فرصتها راهی برای افزایش فعالیت های ما در سطح شهر باشد.
وی اظهار داشت: قانون حمایت از معلولان در راستای رفاه این عزیزان قابل تامل بوده اما درخواستهایی در خصوص مشکلات وجود دارد که امیدوارم این مشکلات با حمایت مسئولان رفع شود.
عبدوی تاکید کرد: رفع بیکاری، انتخاب رابط میان نابینایان و شورا و مشکلات موجود در سطح شهر از دغدغه های نابینایان است که امیدوارم این موارد با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز رفع شود.
در ادامه از فرهاد عبدوی، مدیر عامل محترم جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی و همچنین بهزاد زاد علی اصغر و امیر پور رضوی عضو تیم فوتبال پنج نفره نابینایان به دلیل کسب مقام نائب قهرمانی آسیا و سهیمه پارالمپیک 2020 توکیو تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار