مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که فرآیند ثبت نام زوار اربعین از یکم شهریور ماه شروع شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: از آغازین روز ثبت نام تاکنون، 110 هزار نفر از آذربایجان شرقی در سامانه سماح برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 14 October 2019

امیر روحی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که زائران باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۹۸ به سایت سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند، افزود: اگر افرادی امکان دسترسی به این سایت را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی رسمی در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

روحی ملکی در توصیه‌ای به زوار اربعین تاکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح شرط ورود به کشور عراق برای سفر اربعین بوده و زوار حتما باید در این سامانه ثبت نام کنند، همچنین با ثبت نام در سامانه سماح، در صورت نیاز از خدمات بیمه‌ای نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی در توصیه‌ای به زائران گفت: تاکنون حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای کشور به سمت عراق عزیمت کرده‌اند و امکانات و مکان برای زوار محدود شده است، از این رو زائران مدت اقامت خود در کشور عراق را کمتر کنند.

وی با بیان این‌که به خاطر سرد و غباری شدن هوا، زائران حتما لباس گرم و ماسک به همراه داشته باشند، گفت: افراد مسن و خردسال نیز به علت ازدحام و شلوغی وارد حرم نشده و زیارت خود را از خارج حرم انجام دهند؛ همچنین زواری که با وسیله شخصی تا مرز عزیمت کرده‌اند نیز حین بازگشت استراحت کنند تا در مسیر بازگشت هوشیاری لازم را داشته باشند.

روحی ملی در ادامه خاطرنشان کرد: زائران، گذرنامه و برگه تردد اربعین را در طول سفر خود به همراه داشته باشند.

وی در خاتمه با بیان این‌که آمار ثبت نام کنندگان برای سفر اربعین در استان نسبت به سال گذشته، دوبرابر شده است، افزود: سال گذشته، حدود 52 هزار نفر از آذربایجان شرقی برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :