نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: روح یک جامعه در پرتو کتاب و کتاب‌خوانی بارور می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 21 October 2019

به گزارش تابناک تبریز،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل هاشم در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب به نوعی همزاد بشر است که هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود؛ این دو از گذشته تاکنون همپای هم پیشرفته‌اند و یکی بر دیگری اثر بخشیده است و انحطاط یکی با زوال دیگری و رشد آن با ترقی دیگری همراه بوده است.

وی افزود: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است. در تمامی قرن‌ها کتابخانه‌ها جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده‌اند. بنابراین کتاب نقشی اساسی در تمدن‌های بشری داشته و بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه، همیشه یک رابطه مستقیم و تأثیرگذار وجود داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز با اشاره به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ادامه داد: موضوع کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده‌اند و همه همت اولیای دین اسلام با اینها بوده که بندگان خدا را به سوی روشنایی کتاب رهنمون می‌سازند و در اهمیت کتاب و قلم همین کافی است که کلام الهی با توجه و تاکید بر قلم آغاز شده است.

گفتنی است در هفدهمین دوره برگزاری این رویداد ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناشر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب حضور دارند و از میان ۹۰۰ ناشر داخلی ۸۰ ناشر شرکت کننده از خود استان هستند که این امر به نوبه‌‌ی خود زمینه‌رقابت سالم و سازنده انتشارات استانی را فراهم می‌آورد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در ۱۲۰ غرفه‌ و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با ۱۵ هزار عنوان منابع انتشار یافته برپا می‌شود.

همچنین بیش از ۵۰ برنامه‌ی فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه کتاب اجرا می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌آلمللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر لغایت ۴ آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار