رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: نسخه آزمایشی شبکه بین‌المللی انتقال تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان در آینده نزدیک در تبریز رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 23 October 2019

 

به گزارش تابناک تبریز،عبدالرضا واعظی سه شنبه شب در چهارمین تایم گپ فناوری در تبریز گفت: پلتفرم این شبکه را یکی از شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی تهیه کرده و همزمان با هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی، مسوم به «رینوتکس»، تبریز رونمایی خواهد شد.


وی افزود: پیشنهاد راه اندازی این شبکه توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری که اخیراً در شهر نانت فرانسه برگزار شد، ارائه و مقرر شد هسته اولیه این شبکه با مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مرکز نوآوری پروتوریا آفریقای جنوبی، تکنوپارک استانبول و تکنو پارک نانت تشکیل شود.
واعظی ادامه داد: این شبکه با هدف فراهم کردن امکان مبادله تکنولوژی بین شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های جهان راه اندازی می شود و ارتباط بین شرکت های دانش بنیان، صنایع و سرمایه گذاران کشورهای عضو از طریق این شبکه فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام شرکت در نمایشگاه رینوتکس تبریز از همه شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد استان خواست از این فرصت برای معرفی و توانمندیهای خود استفاده کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه از سفر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور همزمان با افتتاح نمایشگاه رینوتکس در ۱۳ آبان به تبریز خبر داد و افزود: در این سفر نیازهای مالی و مشکلات شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه دریافت تسهیلات از این صندوق بررسی خواهد شد.
واعظی تشریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با اداره کل امور مالیاتی استان، به زودی واحدی برای رسیدگی به مسائل مالیاتی شرکت های دانش بنیان در این اداره کل ایجاد می شود.
مدیرعامل مجتمع مس سونگون هم در این نشست با بیان اینکه این معدن با اکتشافات اخیر از نظر ذخایر به بزرگترین معدن کشور تبدیل میشود، تاکید کرد: برای بهره ور و سودده بودن به فکرهای جدید و مشارکت نخبگان نیاز داریم.
رضا شریفی افزود: فکر بومی سازی و ساخت داخل در شرکت مس نهادینه شده است و ما در همه زمینه ها آمادگی داریم از داخلی سازی قطعات که منجر به اشتغال هم خواهد شد حمایت کنیم.
در این نشست مدیران مس سونگون نیز نیازهای فناوری خود و شرکتهای دانش بنیان و م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار