مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندان در 62 شهر استان در سال گذشته 200 میلیون متر مکعب ( به اندازه 200 میلیارد بطری یک لیتری ) آب مصرف کردند.
کد خبر: ۷۹۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 23 October 2019

علیرضا ایمانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را 190 لیتر دانست و اظهار داشت: میانگین استاندارد مصرف سرانه 150 لیتر بوده و آذربایجانی‌ها 35 لیتر در شبانه‌روز بیشتر مصرف می‌کنند.

وی به همشهریان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیاتی گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

ایمانلو اضافه کرد: فقدان یا کمبود این مایع حیات‌بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان تا پایان نیمه نخست امسال خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و ۳۳۳ هزار فقره انشعاب آب به جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۶۲ شهر استان ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سال گذشته 245 میلیون متر مکعب ( 245 میلیارد بطری یک لیتری) در استان آب تولید شده که شهروندان 62 شهر 200 میلیون متر مکعب ( 200 میلیارد بطری یک لیتری) آب مصرف کردند.

وی خاطرنشان کرد: پرت آب در شبکه آب و فاضلاب استان حدود 19 درصد است.

ایمانلو ادامه داد: 55 درصد آب شهرهای آذربایجان‌شرقی از آب‌های سطحی و 45 درصد از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :