الهام غفوری در گفتگو با مهر درباره شروع فصل جدید سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم که قرار است برای نوروز ۹۹ آماده شود، بیان کرد: ما پیش تولید سریال «پایتخت» را شروع کرده ایم و اکنون بخشی از عوامل در شمال کشور هستند و لوکیشن خانه نقی را می سازند.

وی درباره لوکیشن منزل نقی در شیرگاه واقع در شمال کشور که در فصل های قبل نیز دیده شد اظهار کرد: لوکیشن خانه نقی همچنان در شیرگاه است ولی نیاز بود که بخش هایی به خانه نقی اضافه شود و الان گروهی در شیرگاه مشغول این ساخت و ساز هستند. 

غفوری درباره زمان کلید خوردن فصل جدید سریال اعلام کرد: فکر می کنم اوایل آذر فصل جدید سریال کلید می خورد.

وی درباره بازیگران «پایتخت» نیز توضیح داد: فعلا در حال انتخاب بازیگر هستیم البته بازیگرانی که تا این لحظه مشخص هستند همان بازیگران اصلی سریال هستند که باید هماهنگی های لازم انجام و قراردادها بسته شود. نقش چندانی اضافه نشده و بازیگر جدیدی تاکنون به این تیم نپیوسته است.

تهیه کننده «پایتخت» درباره نویسندگی فصل جدید این سریال بیان کرد: آرش عباسی و محسن تنابنده در حال نگارش فیلمنامه سریال هستند و ۶ قسمت تاکنون نوشته شده است که تا زمان شروع تصویربرداری ۲ قسمت دیگر نیز نوشته می شود و مثل همیشه در زمان کار مابقی قصه هم شکل می گیرد.

غفوری درباره اینکه قرار است در خارج از کشور هم لوکشین داشته باشند، یا خیر توضیح داد: فکر می کنم خارج از ایران هم سکانس هایی داشته باشیم، یک سفر داریم که هنوز قطعی نشده است. به هر حال «پایتخت» سریال مورد علاقه مردم است و باید سفر و جذابیت های این چنینی هم داشته باشد.

این تهیه کننده درباره نسخه سینمایی «پایتخت» و اینکه ساخت آن منتفی شده است یا خیر، گفت: ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» کنسل نشده است ولی اولویت ما این بود که اول نسخه سریالی را بسازیم و تا پیدا شدن قصه ای برای سینما صبور باشیم.

وی در پایان گفت: محسن تنابنده هم تمایل داشت اول سریال را بسازیم چون با این زمان بندی و سرعتی که به عید نوروز نزدیک می شویم به تولید سینمایی نمی رسیدیم.