نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران موجب تحقیر این کشور در نگاه مردم جهان شد و در عین حیرت انگیز بودن به شدت مورد استقبال قرار گرفت که یکی از پیامدهای مهم این رویداد تاریخی است.
کد خبر: ۷۹۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 04 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والسلمین سید محمدعلی آل هاشم در راهپیمایی ضد استکباری دانش‌آموزان و دانشجویان با بیان اینکه تداوم استقامت تنها راه نجات کشور است چرا که پیروزی های گذشته مرهون مقاومت بوده است، گفت: تسخیر این سفارت، هیمنه آمریکا را فرو ریخت و آشوب و تشنج در کشور از بین رفت و همچنین موجب اتحاد روزافزون نیروهای انقلابی شد.

امام جمعه تبریز شکست کارتر در انتخابات ریاست جموری آمریکا را یکی دیگر از پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی این کشور عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط سیاسی دنیا امروز هم نشانه های فروپاشی نظام سلطه در حال نمایان شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به خباثت های آمریکا در روزهای قبل از انقلاب و پس از آن تاکید داشت: آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم پهلوی و جلوگیری از پیش برد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی به کار بست و پس از پیروزی انقلاب مردم، سفارت خود را به محلی برای از بین بردن آرمان های ملت قهرمان ایران تبدیل کرده بود.

وی گفت: با پیروزی انقلاب، آمریکا سفارت خود را در ایران به پایگاهی برای ایجاد توطئه ‌بر علیه انقلاب تبدیل کرده بود تا بتواند پوششی برای اقدامات سیاسی و جاسوسی خود بر علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران انجام دهد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: پس از اخراج مستشاران نظامی و غیرنظامی از ایران آمریکا فعالیت‌های جاسوسی خود را در عمق سفارت خود افزایش داد و ‌با ایجاد شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی و در پی آن با بحران آفرینی موجب تضعیف نیروهای انقلاب و جایگاه آن توسط فعالیت‌های جاسوسی سفارت میشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: ایجاد گسست بین نسل جوان و رهبری به عنوان فعال ترین قشر جامعه نیز از ابتدا تاکنون جزو اهداف استکبار میباشد.

وی ادامه داد: جاسوسان و مزدوران آمریکا سعی داشتند از گسترش انقلاب جلوگیری کنند و این لانه جاسوسی در صدد ایجاد تنش، بحران و هر اقدامی که می‌توانست به انقلاب ضربه بزند، بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام شجاعانه یکی از حرکت‌های اصیل در انقلاب بود که از طرفی به آمریکا شوک وارد کرده و از طرفی هیمنه امپریالیسم را درهم شکست، گفت: آمریکا به واسطه ارتباط با اعضای دولت موقت در صدد پیشبرد اهداف خود بود و یکی از اهداف، هم پیمانی با لیبرال ها برای کوتاه کردن دست انقلابیون بود.

وی با تاکید بر اینکه جنایات و توطئه های آمریکا باید در کتب درسی گنجانده شود، گفت: سه سال پیش رهبر انقلاب در موضوع ۱۳ آبان مطالباتی داشتند که یکی از این مطالبات، مطالعه اسناد خباثت و خیانت های آمریکا توسط دانش آموزان و گنجاندن آن در کتاب های درسی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه بعد از گذشت ۳ سال هنوز اقدام عملی از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است، گفت: وظیفه آموزش و پرورش این است که نسل جدید را با این مفاهیم آشنا سازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانیه آمریکا در سالروز تسخیر سفارتش در ایران اظهار داشت: دیروز، وزیر خارجه آمریکا بیانیه ای صادر کرده و گفته واشنگتن دنبال روزی است که دیپلمات های خود را به ایران بازگردانند اما باید به این افراد گفت که کور خوانده اید چرا که مردم ایران عداوت و خیانت های شما و دیپلمات هایتان را فراموش نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان اینکه امروز دشمنان با توطئه ایجاد تفرقه میان اقوام ایرانی در پی ضربه زدن به کشور است، گفت: ملت قهرمان ایران باید مواظب باشند که دشمن در کمین است و میخواهد وحدت را برهم بزند؛ امروز دشمن می‌خواهد در بین اقوام مختلف ایرانی تفرقه بیاندازد اما ملت بزرگ ایران همچنان پای آرمان های خود ایستاده اند و پیامشان این است که همه جای ایران سرای ماست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری رویدادهای تاریخی روز ۱۳آبان گفت: ۱۳ آبان در تاریخ معاصر کشور بستر حوادثی است که در شکل گیری تاریخ کشور نقش اساسی دارد، در این روز حضرت امام خمینی(ره) را تبعید، در سال ۵۷ تعداد زیادی از دانش آموزان را به خاک و خون کشیده و در ۱۳ آبان ۵۸ نیز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت.

برچسب ها: 13 آبان ، یوم الله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار