رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:مخالفت با ترامپ، مخالفت با خداست! /نفوذ کلام مرحوم عسگراولادی در بین اصولگرایان به روایت میرسلیم/طراح دیوارنگاره جدید لانه جاسوسی: تابعیت آمریکایی دارم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 05 November 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گردانندگان کانال کِراش یاب در بیجار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بیجار از انهدام اعضای کانال کِراش یاب و دستگیری گردانندگان آن خبر داد و گفت: این کانال که در فضای مجازی (تلگرام) فعالیت داشت اقدام به نشر فساد و ترویج بی بند و باری در جامعه می‌کرد. سرهنگ محمدصادق پیروزی اظهار داشت: با توجه به فعالیت ۲ کانال تگرامی با عنوان (کِراش یاب بیجار) و نشر فساد اخلاقی در فضای مجازی، ترویج بی بندباری و ارتباط نامشروع دختران و پسران نوجوان، با اقدام به موقع پلیس فتا، ۲ نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند. وی افزود: گردانندگان این ۲ کانال تگرامی که یک دختر و پسر نوجوان هستند با ایجاد این کانال و تبلیغ برای عضویت نوجوانان در آن، موجب اعتراض و نگرانی خانواده از افزایش کاربران آن، بازی با آبروی دختران و پسران مومن و نشر بی بندباری در جامعه می‌کردند که در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عده‌ای می‌خواستند اوایل مهرماه آشوب‌های اجتماعی در ایران برپا کنند

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره وقوع حوادث ناگوار در سال جاری، اظهار داشت: قرار بود در اوایل مهرماه هم‌زمان با ناآرامی‌ها در لبنان و عراق اتفاقاتی در کشور ما نیز رخ دهد و زم نیز در همین راستا به دنبال تشکیل یک تلویزیون اینترنتی که مردم با موبایل خود برنامه‌های آن را دریافت کنند، بود. ابوترابی افزود: قرار بود مرکزیت این تلویزیون اینترنتی نیز در اسرائیل باشد و از طریق آن به گفته خودشان کار بزرگی را انجام دهند که اطلاعات سپاه با دستگیری سرشبکه آمد نیوز این نقشه‌ها را نقشه بر آب کرد. وی با بیان اینکه قرار بود در اوایل مهرماه آشوب‌های اجتماعی در ایران نیز راه‌اندازی شود، گفت: همراه با دستگیری زم اطلاعات سپاه کشفیاتی در راستای راه‌اندازی آشوب‌های اجتماعی داشت که در یکی از نمونه‌ها کشف تولید هم‌زمان ۲۰ هزار کلاه متحد‌الشکل است که از مشهد در حال انتقال به تهران بود.

معاون وزیر راه: اهل مماشات با آستان قدس رضوی درباره تخلفات ساخت و ساز‌های اطراف حرم نیستیم

فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و شهرداری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر توقف اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در شهر مشهد درباره ساخت و ساز در اطراف حرم اظهار داشت: توقف اجرای مصوبات شورای عالی در شهر مشهد ناشی از مماشات وزارت راه و شهرسازی با نهاد‌ها و مسئولان مربوطه در این حوزه نیست. وی درباره اقداماتی که در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی در زمان وزارت آقای آخوندی در این زمینه انجام شد، گفت: موضوعاتی که امروز شاهد اجرای آن‌ها هستیم به اقداماتی که در آن دوره انجام شده برمی‌گردد و موضوعی را بدون پیگیری رها نکرده‌ایم. وی گفت: وزارت راه و شهرسازی اهل مماشات نیست و در برابر تخلفات می‌ایستیم. مالواجرد با اشاره به عدم اجرای مصوبات شورای عالی درباره شهر مشهد و حرم امام رضا (ع) گفت: اصرار بر اجرای مصوبات عالی در این منطقه داریم، اما به دلیل شکایت شهردار مشهد، دیوان عدالت اداری دستور توقف داده است و ما تلاش می‌کنیم تا این دستور توقف برداشته شود. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جلساتی هم با مسئولان آستان قدس رضوی با مدیریت جدید داشتیم و مکاتباتی هم با آقای رئیسی و مقام معظم رهبری در این باره انجام شده است.

باید هر سال از دیوار سفارت آمریکا بالا برویم

حمیدرضا رسایی، عضو جبهه پایداری با اشاره به اشغال سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ گفت: «ما باید هر سال از دیوار سفارت آمریکا بالا برویم.» او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا در تهران، گفت: «سفارت و جاسوس‌خانه آمریکا در ایران تعطیل نشده است و آمریکا هنوز در کشور ما نفوذی و افرادی دارد که به سیاست‌های آمریکا دل بسته‌اند.» این نماینده سابق مجلس افزود: «برخی از این سفیران آمریکایی با تغییر چهره خود توانسته‌اند رای مردم را به دست آورند.» رسایی با بیان اینکه عده‌ای همان حرف‌هایی را می‌زنند که از سفارتخانه‌های آمریکا به عوامل بیرونی دیکته می‌شد، گفت: «امروز مهم‌ترین وظیفه این است که علاوه بر شعار مرگ بر آمریکا، باید مرگ بر کسانی گفت که وابسته به آمریکا هستند.» /باشگاه خبرنگاران

طراح دیوارنگاره جدید لانه جاسوسی: تابعیت آمریکایی دارم

علی حیاتی گفت: متولد آمریکا هستم و تابعیت دارم. یک روز پاسپورت آمریکایی‌ام را هم آوردم به چند نفر که معترض بودند، نشان دادم و تازه بعضی کار‌ها برایشان جذاب شد. طرح‌ها موقت هستند و احتمالاً دو ـ. سال دیگر با اجرای تغیرات اساسی در موزه استکبارستیزی۱۳ آبان، دیوار‌های لانه جاسوسی برچیده شوند. در طراحی دیوارنگاره‌ها، نسل جدید خودمان و مخاطبان خارجی برایمان اهمیت و اولویت بیشتری داشتند. دلخوری مردم از وضعیت اقتصادی باعث می‌شود بازخورد واقعی نتوانیم داشته باشیم. /فارس

مطهری: به دانشجوی گستاخ باید پاسخ درخور داد!

علی مطهری درباره جمله جنجالی اش در دانشگاه شهید بهشتی گفت: یک دانشجوی پسر از ابتدای جلسه می‌خواست جلسه را بهم زند، در بخش پرسش و پاسخ تا من می‌خواستم صحبت کنم، شروع به داد و فریاد می‌کرد. هر سؤالی که می‌شد، شروع می‌کردند به فریاد زدن، در آخر جلسه داد زد که شما باید قرص ضد فراموشی بخورید، من هم از باب مزاح و شوخی گفتم من انواع و اقسام قرص‌ها را دارم، قرص ضدبارداری هم برای شما دارم. باید به دانشجوی گستاخ، پاسخ درخور داد. این پاسخ برای تأدیبش لازم بود. /مهر

دشمنان پوشک بچه را طوری تولید می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شود

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در همایش ملی پدافند غیرعامل که امروز سه‌شنبه ۱۴ آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: دفاعی موفق است که پیش‌دستانه و مانع خسارت باشد و از قبل، هجوم را پیش‌بینی کند. امروز تاکتیک‌های تهاجم دشمنان تغییر کرده است، اهداف دشمن هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند بلکه راهبرد‌ها و ابزار آن‌ها تغییر می‌کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز یکی از بستر‌های آسیب به جمعیت، عرصه بیوتروریسم است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: گاهی دشمنان پنبه‌هایی که با آن‌ها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شوند.

بحث قائم‌مقامی اجرایی رهبری را مطرح می‌کنند تا رأی جمع کنند

فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که بحث قائم‌مقامی اجرایی رهبری را مطرح می‌کنند درک درستی از قانون اساسی جمهوری اسلامی به ویژه اصل ۱۱۰ نداشتند. از آنجا که انتخابات مجلس را در پیش رو داریم برخی افراد برای آنکه بتوانند رای بیاورند بر یک موج تخریبی سوار می‌شوند در حالی‌که خود آقایان خبر دارند که کشور در چه شرایطی در حال اداره شدن است/ خبرآنلاین
 
روایت جامعه شناس اصولگرا درباره پشت پرده های رواج چند همسری
 
ابراهیم فیاض جامعه شناس اصولگرا به «آزادی» گفت: «ما ندیدیم که کسی وارد بحث چندهمسری شود، زندگی او دچار بحران نشود. حتی، اما خمینی وقتی پدرهمسرش یعنی آقای صوفی زن دوم گرفت و زن اول ول کرد که برود امام از زن اول طرفداری کرد. پس ما چندهمسری نداریم. اگر بحران جنسی ایجاد شود هم می‌توان با ازدواج موقت حل کرد، اما این که پولدار‌ها و میلیارد‌های قم می‌خواهند برای خود فضای چندهمسری ایجاد کنند و فیلشان یاد هندوستان کرده، بحث دیگری است.»وی تصریح کرد: «بحث ازدواج موقت هم در شرایط اضطرار قابل طرح است اگرنه خود اسلام گفته اگر کسی زن دارد مکروه است است که ازدواج موقت کند». فیاض در پاسخ به این پرسش که تبلغ چندهمسری از سوی رسانه ملی و یا مراجع دیگر چه تاثیری بر جامعه خواهد داشت؟ گفت: «تاثیری در جامعه ندارد غیر از اینکه جامعه نسبت به این‌ها گارد می‌گیرد و حتی متنفر می‌شود. چون مردم می‌بینند که سرمایه داری که خودش باعث بحران ازدواج شده این حرف‌ها را می‌زنند که با فرهنگ، عرف و اسلام هم سازگار نیست. ما الان وزیری داریم که در لواسان کاخ دارد به اینکه ۶ سال خانه نساخته افتخار می‌کند! خب اگر منزل می‌ساختند، ازدواج هم افزایش می‌یافت. الان یک عده دختر مجرد مانده‌اند. شرط اول ازدواج خانه داشتن است. یک زندگی به خاطر گرانی خانه از هم می‌پاشد».

وی با اشاره به اینکه «نباید نگران ترویج چندهمسری در نتیجه اینگونه تبلیغ‌ها بود» گفت: «به هیچ وجه این مسائل در جامعه پذیرفته نمی‌شود اتفاقا نتیجه وضعیت موجود افزایش ازدواج سفید است.» این جامعه شناس اصولگرا در ادامه گفت: «این رویه زمینه ساز اشاعه فحشا در جامعه است. همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند. دخترانی که صیغه آقایان شده‌اند فکر می‌کنند که چرا پول درنیاورند. امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چارد و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود.»وی با طرح این پرسش که چه کسانی عامل بروز این وضعیت هستند، گفت: «این را کسانی کردند که می‌توانستند مهریه صیغه را بدهند. وضعیت به نحوی است که آقای شیح رافت سبحانی مرجع تقلید در قم فریاد می‌زند که در خیابان‌ها چه خبر است؟ با این کار‌ها بازار فحشا درست می‌کنند. وقتی در زمان ناصرالدین شاه چندهمسری افراطی ایجاد شد هم دیده شد که زنان همسران با خارج از دربار رابطه داشتند. این هم همان قصه است. ما با این کار‌ها زمینه اشاعه فحشا و افزایش روابط جنسی خارج از خانواده را ایجاد می‌کنیم. همان‌طور که گفتم فاحشه‌های قم حاصل صیغه‌های خیلی از آقایان است».
 
نفوذ کلام مرحوم عسگراولادی در بین اصولگرایان به روایت میرسلیم

مصطفی میرسلیم، عضو حزب موتلفه اسلامی در سالگرد درگذشت حبیب الله عسگراولادی به خبرآنلاین گفت:اخلاص توأم با انقلابی گری، درایت، تعهد و شناخت عمیق، مجموعه‌ای از خصلت‌های ارزنده است که یکجا در هر کسی جمع نمی‌شود. مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسکراولادی از این ویژگی‌های ارزنده برخوردار بودند و همین موجب نفوذ کلام و اثرگذاری آن‌ها در میان اصولگرایان می‌شد.اصولگرایان حقیقی هیچ گاه کوچکترین بی احترامی نسبت به کسانی که از سابقون اند روا نمی‌دارند و اگر موردی از طغیان مشاهده شود دلالت بر نشناختن عمق مفاهیم اصولی و کم تجربگی در صحنۀ سیاسی می‌کند. مرحوم عسگراولادی در هفتاد سالگی تصمیم گرفت دبیرکلی حزب را به نسل بعدی واگذار کند. این ویژگی ایشان را امروز ما باید در حزب سرلوحۀ اقدامات خود قرار دهیم و ضمن نظارت بر عملکرد‌ها، مانع ورود جوانان به صحنۀ مسئولیت‌های کلیدی حزب نشویم.
 
دژپسند: روند کاهشی قیمت‌ها را نوید می‌دهم

وزیر اقتصاد:سالانه ۹۵۰ هزار نفر به تعداد نیروی جویای کار اضافه می‌شود.طبیعی است که با توجه به شغل ایجاد شده در هر سال و به نسبت نیروی کار جدید، مشکل بیکاری وجود دارد.با تدابیر اتخاذی واردات کالای اساسی ۲۲ درصد رشد داشته است.از نظر تامین کالای اساسی فعلا مشکلی نداریم و ذخایر ما خوب است؛ این موارد نشان از شکست برنامه دشمن دارد.نوید می‌دهم که روند رشد قیمت‌ها معکوس شده است؛ یعنی تا تیرماه شرایط خوب نبود، اما از مرداد رشد قیمت‌ها روند کاهشی دارد. /ایسنا
 
به دلایل کارشناسی با انسداد vpn مخالفیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:عده‌ای علاقه‌مند هستند تا همه vpn‌ها در کشور مسدود شود و با جدیت پیگیر این موضوع هستند، ولی ما به دلایل کارشناسی با آن مخالفیم.شفاف گفته‌ایم، اول مشکلات ناشی از فیلترینگ را حل کنید و سپس به فکر ساماندهی VPN باشید/ ایرنا
 
مخالفت با ترامپ، مخالفت با خداست!

کشیش شخصی ترامپ و مشاور کاخ سفید با ستایش اقدامات ترامپ برای همه مخالفان او آرزوی نابودی و شکست کرده و مدعی شده که مخالفت با ترامپ به معنای مخالفت با خداست.«پائولا وایت» پیش از این ترامپ را فرستاده ویژه خداوند توصیف کرده بود./مهر
 
انتقادات تند کرباسچی از شورایعالی اصلاح طلبان و طرح «سرا»

روزنامه سازندگی نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه طرح سرا اهمیتی برای مردم ندارد گفت: چه کسی گفته است که هر نفری به تناسب این که به طور مثال در دفتر فلان آقا کار می‌کرده و امروز در شورایعالی عضو است، اختیار انتخاب ۲۰ نفر را داشته باشد و بعد آن ۲۰ نفر هم ۲۰ نفر دیگر را انتخاب کنند. نه این هرم، حزبی است و نه مشخص است از اساس افراد سیاسی باشند. غلامحسین کرباسچی روز گذشته در توئیتی درباره طرح سرا نوشت: «واگذاری تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان به بدنه اجتماعی: آن چه انتخابات را معنادار می‌کند و به مردم رغبت رای دادن می‌بخشد، نتیجه رای دادن است و نه مناسک آن. شکل‌گرایی و مناسک‌گرایی سیاسی چه برای حکومت چه برای اصلاحات بیراهه است. به فکر کارآمدی اصلاحات باشیم». وی در ادامه نوشته است که «بدنه اجتماعی اصلاحات از پایین به بالا شکل می‌گیرد، نه از بالا به پایین! چه کسی حق دارد بدنه اجتماعی اصلاحات را انتخاب کند؟ آنان باید ما را انتخاب کنند یا ما آنان را؟! بگویید در مجلس یازدهم چه می‌کنید تا مردم درباره‌ی رای دادن و ندادن به شما تصمیم بگیرند. برای مردم اهمیتی ندارد که چگونه نامزد شده‌اید، مهم این است که چه می‌کنید».
 
دفاع علی مطهری از چند همسری

علی مطهری درباره موضوع چند همسری گفت: اصل مسئله چند همسری حکمی از احکام اسلام است که به حل یک معضل اجتماعی می پردازد.نماینده تهران در مجلس افزود: معمولا در اجتماعات بشری به دلیل تلفات مردان در جنگ و یا در حین کار یا بر اثر بیماری، تعداد زنان آماده ازدواج از تعداد مردان آماده ازدواج بیشتر می شود که اگر حکم چند همسری را قبول نکنیم به معنای این است که عده ای از بانوان از حق تاهل محروم می شوند.مطهری با اشاره به اینکه این حکم برای هر مردی جایز نیست، گفت: البته این مسئله شرایطی دارد. مردانی می توانند این حکم را اجرا کنند که توانایی مالی، توانایی جسمی، رشد و فکری و عقلی داشته باشند و حتی حکومت اسلامی می تواند در این موضوع دخالت کند و کسانی که صلاحیت این کار را دارند بتوانند انجام دهند.وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه، اگر ما این حکم را اجرا نکنیم، فساد و فحشا در جامعه افزایش پیدا می کند. اما موضوع این نیست که بخواهیم این مسله را ترویج کنیم و از همه بخواهیم این کار را انجام دهند. این مسئله ترویج بردار نیست. حکمی است که در جای خود خوب است و کسانی که شرایطش را دارند می توانند انجام دهند و اینکه بخواهیم کارگاه ترویج برگزار کنیم که همه این به این حکم عمل کنند، کار درستی نیست و مشکلات زیادی ایجاد می کند.مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار عصر ایران درباره اینکه این موضوع از لحاظ احساسی بنیاد خانواده را درگیر می کند، گفت: در اینکه تک همسری بهتر از چند همسری است شکی نیست اما این راه حلی برای یک معضل اجتماعی است.در جامعه ای که بر فرض مثال 3 میلیون زن آماده ازدواج بیشتر از مردان دارد چه باید کرد؟ نمی توانیم بگویم که آنها ازدواج نکنند. حق تاهل، حق اجتماعی و الهی آنها است و هیچ راهی هم غیر از این وجود ندارد و اینکه بگوییم دولت اداره آنها را به عهده بگیرد درست نیست. لذا حکمی که اسلام داده است، بسیار حکم حکیمانه ای است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار