شتاب در چرخ توسعه مترو پس از ۱۸ سال، قطار را به ایستگاه پایانی (شهرک_نور/آخر لاله) رساند.
کد خبر: ۷۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 07 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، روز گذشته ۱۳ آبان ماه، پرسنل و مدیران قطار شهری تبریز، پیمانکاران و مشاوران مشغول در خط یک، از ایستگاه ۱۱ سوار قطار شده با طی مسیر و توقف در ایستگاه‌های ۱۲ تا ۱۸، بدون هیچ‌ ایرادی، قطار به ایستگاه پایانی خط یک رسید.

شهردار تبریز به رغم پرهزینه بودن پروژه قطارشهری در شرایط سخت اقتصادی، با تامین و تزریق منابع مالی لازم، فارغ از این که اجازه تعطیلی این پروژه عظیم شهری را نداد، بلکه چرخ های توسعه متروی تبریز را شتاب بخشید.
شهین باهر نماینده شهرداران کشور در ماه های اخیر از جذب و تزریق ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو تبریز به عنوان تنها کلانشهر کشورخبرداده بود و همچنین تزریق ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر در چارچوب بودجه سال جاری شهرداری نیز از دیگر برنامه های اتمام خط یک قطار شهری تبریز بوده است.

این شهرساز همچنین خبر از اتمام و برچیده شدن کارگاه مترو در سه راه امین را داد تا بدین ترتیب مردم تبریز خواهند توانست پس از یک دهه، هم از سطح روئین و هم زیرین این خیابان پرتردد مرکز شهر بهره مند گردد.

خط یک مترو حدفاصل شهرک نور لاله تا ائل گلی را پوشش داده و از مسیرهای میدان امام حسین لاله، چهارراه لاله، گزران، باغ گلستان، سه راه امین، میدان ساعت، خیابان امام و جاده ائل گلی عبور میکند.
همچنین شهردار تبریز می گوید:
فاز یک خط ۲ مترو تا پایان شورای پنجم به بهره برداری می رسد.
خط ۲ مترو حدفاصل قراملک تا خاوران بوده و از مسیر نمایشگاه بین المللی عبور میکند.
خط ۳ نیز از ترمینال بزرگ تا بیمارستان عالی نسب ارم خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار