استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه ۵ الی ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند، گفت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.
کد خبر: ۷۹۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 08 November 2019

 محمدرضا پورمحمدی در پایان جلسه شورای مدیریت بحران در شهر ترکمنچای میانه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت جان باختن 5 نفر از هموطنان در زلزله میانه، اظهار داشت: حدود 500 مصدوم داشتیم که اغلب به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و فقط 13 نفر بستری شده تحت درمان قرار دارند.

این زلزله 5.9 ریشتری در استان‌های همجوار هم احساس شده ولی در آذربایجان شرقی در 4 شهرستان زلزله صدماتی داشت که بیشترین خسارت در ترکمنچای و روستای ورنکش بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان میانه، 20 الی 30 روستا آسیب دیدند، افزود: در شهرستان سراب هم از 20 روستا گزارش آسیب ارسال شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع 30 واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه 5 الی 70 درصد آسیب دیده‌اند، ابراز داشت: 1000 واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.

وی به تصمیمات ستاد مدیریت بحران در ترکمنچای با حضور وزیر صنعت اشاره کرد و افزود: در این جلسه تقسیم کار دقیق صورت گرفت که به عنوان مثال بنیاد مسکن، وظیفه آواربرداری، ارزیابی میزان خسارات و محیا کردن کانکس اسکان اضطراری را بر عهده دارد، جهاد باید آمار احشام تلف شده را استخراج کرده و پس از جمع آوری، دفع بهداشتی کند، هلال احمر تأمین اغذیه مورد نیاز زلزله زدگان را بر عهده دارد و سازمان‌های آب و برق و گاز در مورد اصلاح زیرساخت و وصل کردن انشعابات تلاش می‌کنند. برق وصل شده، آب مراحل نهایی وصل را طی می‌کند و گاز هم در دو نقطه ترکیدگی داریم که در دست اصلاح است.

پورمحمدی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را به دلیل سرمای بالای سراب و میانه، لوازم گرمایشی عنوان کرد و گفت: پتو و لباس گرم در اولویت است و مواد خوراکی و لوازم بهداشتی در اولویت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار