دادستان تبریز به درستی می گوید به عنوان مدعی العموم اجازه نمی دهم با پرداخت پول به مردم زلزله زده ، رفع تکلیف صورت پذیرد . دراین فصل سرما باید کانکس یا فضای محیطی مناسبی برای اسکان موقت مردم آسیب دیده فراهم شود.
کد خبر: ۷۹۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵ 10 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، دادستان تبریز به درستی می گوید به عنوان مدعی العموم اجازه نمی دهم با پرداخت پول به مردم زلزله زده ، رفع تکلیف صورت پذیرد . دراین فصل سرما باید کانکس یا فضای محیطی مناسبی برای اسکان موقت مردم آسیب دیده فراهم شود.
فرمانده سپاه می گوید ، تلویزیون دارد دروغ می نویسد ، هنوز آواربرداری در فلان روستا انجام نپذیرفته است اما تلویزیون زیرنویس می زند که آواربرداری آنجا تمام شده است .


استاندار می گوید کندی آواربرداری مربوط میشود به فقدان ماشین آلات سنگین . آنهایی که ماشین آلات سنگین دارند می گویند آنجائی که زلزله آمده بود ، دو ساعت تمام دنبال مسئولین امر بودیم تا با انها هماهنگ کنیم و..
همه این جملات را صدها بار شنیده ایم و آخرین دفعه ای هم نیست که خواهمی شنید. جملات مشابهی که در همه بلایای طبیعی در این مملکت تکرار میشود . اختصاصی هم به این ایالت و آن ولایت ندارد . شمول عمومی دارد. در زلزله بم هم همین بود ، در سیل غله زار آذرشهر هم ، در زلزله ورزقان هم در سیل گلستان هم . البته نسبتی هم با بزرگی و شدت حادثه هم ندارد. از حادثه کوچک تا کبیر ، در همگی آنها این حرفها شنیده میشود.


همه این بلایا به ما اثبات کرده است که بسیاری از کارهای واجب را انجام نداده ایم که باید تا حال فعلیت می یافته بود. باید دهها سال پیش مقاوم سازی منازل روستاهای ما انجام می پذیرفت، آمایش سرزمینی صورت می پذیرفت ، باید قانون منع ساخت و ساز در مسیل انهار عملی میشد و ... اما هیچ کدام وقوع نیافته است و این داستان پرغصه کماکان ادامه دارد . کوتاه سخن آنکه هیچ بلایی ما را از خواب غفلت بیدار نکرده و نمی کند و همچنان در یک بلاتکلیفی عمیق کابین خود و طبیعت پر بلای ایران گرفتاریم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار