مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم توسط این بنیاد در بین زلزله‌زدگان شهرستان سراب در آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود، اعلام کرد: بعد از کارشناسی‌های انجام شده، تعداد ۱۰۰ کانکس به منطقه می‌فرستیم.
کد خبر: ۷۹۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 11 November 2019

 محمد ترکمانه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر تعداد دو آشپزخانه برای تهیه غذای گرم با ظرفیت پخت ۲ هزار پرس غذای روزانه در مناطق زلزله زده شهرستان سراب مستقر شده و به آسیب دیدگان خدمت رسانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد احسان بخشی از خسارات وارده به زلزله زدگان را تامین می کند، اظهار داشت: این بنیاد تا آخرین لحظه در کنار مردم سراب خواهد بود.

ترکمانه ادامه داد: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از لحظه وقوع زلزله در شب جمعه تمامی امکانات امدادی بنیاد احسان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله بسیج شده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس اقداماتی با کمک گروه های جهادی در منطقه آغاز شده و دو قرارگاه در شهرستان های میانه و سراب ایجاد کرده ایم و در همان ابتدای وقوع زلزله کمک های اولیه، پتو، کنسرو، چادر، موکت، بسته های غذایی و مقدار ۵ تن برنج برای پشتیبانی اقلام خشک و جیره غذایی و لوازم اسکان اضطراری به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

ترکمانه با بیان اینکه اقدامات امداد اجتماعی با حضور متخصصین سلامت نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به منطقه اعزام شدند، گفت: کاروان فرهنگی احسان نیز برای کاهش آلام درد کودکان از روز گذشته به منطقه اعزام شده است.

وی با اشاره به مذاکره رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با استاندار آذربایجان شرقی، گفت: بر همین اساس رییس ستاد دستور دادند برای تهیه وسایل خانگی برای کسانی که وسایل خود را از دست داده اند اقدام کنیم که قول می دهیم به طور کامل وسایل را در اختیار آنها قرار دهیم.

ترکمانه اظهار داشت: برای کسانی که دام های خود را از دست داده اند نیز به نسبت دامی که تلف شده است،  بخشی از آن را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین از ایجاد مکانی برای نگهداری دام های زنده در مناطق زلزله زده خبر داد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند . 

این زلزله ۵ فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار