همزمان با حضور رییس جمهوری در آذربایجان‌شرقی، قطعه ٤ آزاد راه تبریز- ارومیه و قطعه دوم و سوم بزرگراه تبریز-اهر، تقاطع غیرهمسطح شهرستان بناب و 240 کیلومتر راه روستایی آذربایجان شرقی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 28 November 2019

به گزارش تابناک تبریز،محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ویدیو کنفرانس افتتاح ۴۲ طرح صنعتی آذربایجان شرقی در حضور رئیس جمهوری، با بیان این‌که امروز از اولین مرحله‌ی راه آهن میانه به تبریز بهره برداری شد، اظهار کرد: راه اندازی این خط آهن 114 کیلومتر مسیر را کوتاه و زمان سفر را به پنج و نیم ساعت کاهش می‌دهد.

وی افزود: راه اندازی این خط آهن اتفاق بزرگی بود؛ چرا که تردد آسان و سریع‌تری از تبریز به تهران را به همراه دارد، تاکنون حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری روی این پروژه انجام شده است، امیدوارم بتوانیم این پروژه را تا سال آتی به ایستگاه خاوران تبریز وصل کنیم.

اسلامی با اشاره به پروژه‌ی آزادراه ارومیه- تبریز، گفت: این پروژه به طول 162 کیلومتر در شش قطعه تعریف شده است، تاکنون دو قطعه‌ی آن تا پل شهید کلانتری مورد بهره برداری قرار گرفته است و قطعه‌ی سوم به طول 17 کیلومتر در دست ساخت بوده و تا پایان دولت به بهره بردای می‌رسد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، بزرگراه تبریز - ارومیه تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ساخت راه‌های روستایی به نهضت راه سازی در کشور تبدیل شده است، گفت: امروز شاهد بهره برداری وآغاز ساخت ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان شرقی بودیم.

وی با اشاره به بهره برداری پروژه‌ی تقاطع غیر همسطح بناب، افزود: با توجه به طولانی شدن این پروژه، مردم از بار ترافیکی در این منطقه رنج می‌بردند که با تلاش وسیع، امروز این پروژه به طول 700 متر به زیر بار ترافیکی رفت و مردم از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به احداث باند دوم بزرگراه تبریز- اهر، اظهار کرد: این پروژه مطالبه‌ی اصلی مردمی بود که امروز شاهد افتتاح 36 کیلومتر از این بزرگراه بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :