بررسی لایحه شـهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح و افزایش نرخ پارکینـگ داری و وصول ورودیه پارکینـگ‌ها از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومـان به هر خودرو سواری و ساعت اضافی از ۱۰۰۰ به ۲۰۰۰ تومان (مصوب جلسه شماره ۷۱ کمیسیون برنامه و بودجه) برای رسیدگی بیشتر و کارشناسی به کمسیون برنامه و بودجه بازگشت داده شد.
کد خبر: ۸۰۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 08 December 2019

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز در خصوص لایحه افزایش نرخ پارکینگ داری با اشاره به این‌که در بررسی پارکینگ‌های استاندارد و غیراستاندارد باید تفکیک قائل شد، گفت: با افزایش نرخ ورودیه، نمی‌توان مدیریت بر پارکینگ‌ها را جدی‌تر کرد.

سونیا اندیش تصریح کرد: شهرداری تبریز برای مدیریت و توقیف پارکینگ‌های غیراستاندارد فعالیتی انجام نمی‌دهد.

فریدون بابایی‌اقدم نیز با اشاره به تعریف کاربری برای زمین‌های خالی، ادامه داد: پارکینگ‌ یکی از کاربری‌های مهم شهری است اما در توسعه شهر مغفول مانده است.

در ادامه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با بیان این‌که در تبریز با مشکل پارکینگ روبرو هستیم‌، تاکید کرد: باید به فکر ایجاد پارکینگ در مسیر گشایی‌ها بوده و در اماکن‌ مورد نیاز به وجود پارکینگ، تدبیر انجام گیرد تا مشکلات ترافیکی کاهش یابد.

عبداله تقی‌پور گفت: تعیین یک نرخ ثابت برای تمام پارکینگ‌ها کار درستی نیست و باید در این راستا به سمت هوشمندسازی پارکینگ‌ها رفته و در تصمیم گیری‌های توسعه حمل و نقل عمومی، ایجاد پارکینگ‌ها به صورت جدی دیده شود.

در ادامه رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری عنوان کرد: باید به جای داخل شهر در محدوده حاشیه مرکزی شهر مجوز پارکینگ داده شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به تبصره ۷۷ بیان کرد: تبریز شهر بزرگی است که اداره پارک حاشیه‌ای را به یک شرکت داده است اما آیا این شرکت به تنهایی توان این کار را دارد؟

غلامحسین مسعودی ریحان با بیان این‌که افرادی مشغول به کار در این شرکت از ‌حقوق خود مطلع نیستند، افزود: شهرداری توضیح دهد با پولی که از طریق پارکینگ‌ها به‌ دست می‌آید چند پارکینگ ایجاد کرده و این مبالغ را به کجا واریز کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تبریز، وی ادامه داد: در تمام نقاط دنیا نرخ پارکینگ ثابت نیست و براساس خدمات ارائه شده باید نرخ ها اخذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار