دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی جزو پاکترین استان های کشور در زمینه ابتلا به مواد مخدر است، گفت: این استان رتبه 28 ام را به خود اختصاص داده، همچنین با رتبه 31 ام کشور پاکترین دانش آموزان را نیز برخوردار است.
کد خبر: ۸۰۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 15 December 2019

 رضا استادرحیمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان میانه با تاکید بر اینکه باید با مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، به بنیان مالی آنان ضربه زد، افزود: در ماه گذشته بیش از یک تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی معدوم شد.

وی با بیان اینکه تنها با مقابله نمی توان با معضل اعتیاد مواجه شد، اصلی ترین راه جلوگیری از اعتیاد را فرهنگ سازی و آموزش مخصوصا در بین خانواده ها و دانش آموزان عنوان کرده، افزود: طلاق، سرقت، نزاع های فردی و دسته جمعی و جرائم دیگر همگی نشات گرفته از اعتیاد است.

استاد رحیمی از اجرای طرح "یاری گران زندگی" در سطح کشور به منظور آگاه سازی، شناخت دادن و فرهنگ سازی همه نوجوانان و جوانان با مواد مخدر برای مقابله و پیشگیری خبر داده، گفت: تاکنون این طرح در 20 درصد مدارش کشور به اجرا رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز با بیان اینکه پیشگیری، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مقدم بر تمامی مسائل در حوزه آسیبهای اجتماعی و برخی حوزه های دیگر است بر لزوم جذب اعتبار ویژه از محل اعتبارات برای انجام این کار تاکید کرد.

محمدرضا مشایخی در خصوص مرکز ماده 16 تبریز خواستار توجه ویژه استان در امر استمرار پذیرش معتادین متجاهر شهرستان به این مرکز شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، فرهنگ‌سازی عمومی و اطلاع رسانی را اصلی ترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرده، اضافه کرد: آموزش و آگاهی گروه‌های در معرض خطر از جمله دانش آموزان و دانشجویان از پیامدهای سوء مصرف موادمخدر یکی دیگر از راهکارها در پیشگیری از اعتیاد است که با توجه به این اهمیت،‌ سازمان‌های دخیل در آموزش از قبیل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش و جایگاه مهمی در پیشگیری از این بلای خانمان سوز دارند.

فرماندار ویژه میانه در ادامه با اشاره به فعالیت شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر طبق ابلاغیه در سه کمیته پیشگیری، مقابله و درمان گفت: در شهرستان میانه، شیلترهای شبانه مردانه، مراکز میان مدت، تیم های اجتماع محور تحت عنوان گروههای اجتماع محور، گروههای همیار، پایگاه های خدمات اجتماعی با اولویت خدمات رسانی به سکونتگاههای غیررسمی، پایگاههای سلامت اجتماعی با مرکز گذری با تیم های سیار، فعال هستند.

مشایخی به فعالیت 6 موسسه با اهداف پیشگیری از اعتیاد، 11 مرکز MMT که 10 مرکز آن خصوصی و یکی دولتی است اشاره کرده افزود: 5 مرکز دیگر نیز موافقت اولیه راه اندازی را گرفته اند .

وی در پایان از فعالیت مطلوب مراکز NA آقایان و بانوان در میانه خبر داده گفت: جلسات این مراکز در روستاهای مورد هدف همچون صومعه علیا، شهر ترک، آرموداق، آچاچی ، بلوکان و شیخدر آباد نیز تشکیل می شود تا به اهداف مورد نظر در خصوص مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار