امام جمعه تبریز گفت: باید شکل و محتوای برنامه ها در قالب کارهای علمی و پژوهشی ارائه شود.
کد خبر: ۸۰۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 25 December 2019

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای ۲۷دی دانشگاه تبریز با بیان اینکه استمرار یادواره های شهدا و تبیین آرمان های آنها یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است، گفت: برای انتقال فرهنگ و تجارب گذشته به نسل جدید باید شکل و محتوای برنامه ها در قالب کارهای علمی و پژوهشی ارائه شود.امام جمعه تبریز افزود: زبان هنر و تولید آثار سینمایی و تالیف کتاب در تبیین مسائل مهمی همچون فرهنگ شهید و شهادت به نسل جدید بسیار مفید و موثر باشد.

وی سخت گیری و استفاده از روش های سنتی در جذب جوانان را ناموفق دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت یک رسالت است و باید در تبیین آن تفکر امروزی و سلایق جوانان بیش از هر چیزی مدنظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برنامه های دشمنان برای تضعیف آموزه های شهیدان گفت: ماندگاری و زنده نگه داشتن یک فرهنگ با تکرار آموزه های آن ممکن است و همانطوریکه عاشورا و محرم فصل ماندگار تکرار آرمان های حضرت سیدالشهداء علیه السلام است، برگزاری یادواره های شهدا هم یکی از راه های ماندگار سازی فرهنگ ایثار و شهادت است‌‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ایجاد موزه های شهدا و اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب از دیگر راه های انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان است./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار