نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: انتقام مقاومت و انتقامی که امروز برای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مطرح می‌کنیم، باید دامن صهیونیست‌ها را هم بگیرد.
کد خبر: ۸۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 08 January 2020

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در دانشگاه تبریز اظهار کرد: شهید سلیمانی، شخصیتی ملی و انقلابی بوده و باید از ایشان به عنوان یک چهره ملی تقدیر شود، تاثیر گزاری چهره ایشان بر اقشار مختلف مردم از هر قشر و جناحی مشهود بود و این چهره باید در کشور ما تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه از هر گونه تحلیلی که بر مسایل جناحی دامن می‌زند، پرهیز کنیم، گفت: شهید سلیمانی یک چهره انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و بر ولایی بودن خودش اصرار می‌کرد. شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت اسلامی و سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی است که فرزندان جبهه انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف تربیت کرد و امروز هر نیروی مجاهد و مقاومی که در هر جای منطقه می‌بینیم، تحت تاثیر مجاهدت‌های این سردار بزرگ اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: با این همه، او یک شخصیت صرفا نظامی نبود، او مردی بزرگ و دلسوز برای رزمندگان اسلام و به خصوص رزمندگان مدافع حرم بود و فرزندان شهدای مدافع حرم از ابعاد مختلف به سردار سلیمانی، عشق می‌ورزیدند و او هم به مشکلات فرزندان شهدای مدافع حرم رسیدگی می‌کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی یک شخصیت فرهنگی-اجتماعی هم بود و در خدمت رسانی به مردم همیشه پیشگام بود، بیان کرد: شاید کم‌تر کسی بداند که راه اندازی و توسعه مواکب اربعین حسینی مخصوص این شخصیت بزرگ و اجتماعی بود و دستور مستقیم او برای ورود مواکب اربعین حسینی به مناطق سیل زده در سیل فروردین سال جاری، هرگز فراموش نمی‌شود.

او گفت: اگر تحلیلی در مورد ترور شهید سلیمانی داشته باشیم، این است که احتمال دارد عامل اصلی ترور شهید سلیمانی اسراییل پلید باشد، با توجه به پرواز شهید سلیمانی از سوریه به عراق، رهگیری مسیر پرواز ایشان توسط صهیونیست‌ها بسیار محتمل است، ولی آمریکا و ترامپ که نوکران صهیونیسم جهانی هستند، خواستند خودشان را با این ترور مطرح کنند.

آل هاشم متذکر شد: با اقتدا بر رهبر حکیم انقلاب اسلامی باید هجمه‌های تبلیغاتی و تحلیلی‌مان به سمت آمریکا و به سمت صهیونیسم و ارتجاع منطقه برود، واقعه شهادت سردار مقاومت اسلامی باید نماد وحدت و همبستگی ملی و منطقه‌ای باشد و از هر گونه تحلیلی که شائبه حساب‌های سیاسی دارد، اجتناب کرده و با تمام توان و برنامه‌ریزی، مراسم تجلیل از سردار سلیمانی را با شکوه ادامه داد تا این مراسم، جلوه گاه وحدت ملی و مردمی باشد.

وی تاکید کرد: شایسته است که در کنار سوگ و عزاداری فقدان این بزرگ مرد اسلام و ایران، وجه حماسی شهادت نیز مطرح و برجسته شود و مراسم آن شهید، پایگاه اظهار برائت و نفرت ملی و جهانی علیه آمریکا و صهیونیسم بشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با عنایت به فضاسازی‌ها برای تشدید اختلافات ساختگی در میان ملت برادر ایران و عراق باید فرصت توطئه را به دشمنان نداد، در مراسم این شهید بزرگوار به همراهی و نقش حشدالشعبی و شهید ابولمهدی المهندس و دیگر همراهان ایرانی و عراقی که در نجات عراق از چنگال تکفیری‌ها نقش داشتند، نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در۴۰ سال گذشته ۴۰ هزارشهید تقدیم انقلاب و مقاومت اسلامی کرده است، تصریح کرد: نقش سپاه و نیروی قدس سپاه در حراست از کشور باید برجسته شود، باید حمایت و پشتیبانی خود را از منصوب رهبری، فرمانده جدید نیروی سپاه قدس اعلام کنیم تا بدانند ملت ایران اسلامی پشتیبان سردار قاآنی و سپاه است.

وی متذکر شد: امروز، سردار قاآنی، یک سلیمانی دیگر است و ما نباید از این مسئله غفلت کنیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید در بهترین زمان ممکن و با برنامه‌ریزی و طراحی بسته اقدام در ابعاد مختلف اقدام و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرده و به مطالبه مردمی انتقام، توجه شود.

وی بیان کرد: انتقام خون پاک شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، باید یک انتقام بین‌المللی باشد، کشورهای اسلامی هم باید به دنبال این انتقام باشند، دشمنان درصددند انتصاب سردار قاآنی را کم رنگ جلوه دهند، متاسفانه ما هم درتبلیغاتمان به این نکته توجه نداریم، آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که سردار قاآنی دیگر سلیمانی نیست، همه مردم باید از این شخصیت، حمایت و تجلیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار امروزشان با مردم قم، اظهار کرد: اخلاص سردار سلیمانی بود که پیرو جوان و کودک و بزرگ را به مراسم تشییع کشاند، این شهید بزرگوار در مسایل داخلی کشور، اهل حزب و جناح نبود، اما به شدت انقلابی و انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود، برخی سعی نکنند این واقعیت را کم رنگ، جلوه دهند، چرا که او ذوب در ولایت بود.

آل هاشم تصریح کرد: باید بیشتر به شجاعت او بپردازیم، شاید برخی دوستان ندانند اوبه کمک ملت‌های منطقه، توانست نقشه‌های شوم و نامشروع آمریکا را در منطقه غرب آسیا خنثی کند، آمریکا تلاش می‌کرد فلسطین را ضعیف نگه دارد، اما این مرد الهی دست فلسطینی را هم پر و کاری کرد در منطقه کوچکی در نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و آمریکایی‌ها مایل بودند عراق را مانند رژیم طاغوت سعودی بکنند و منقطه‌ای پر از نفت در اختیار آن‌ها باشد و هر کاری که مایل هستند، انجام دهند.

وی در ادامه از جان باختن تعدادی از هموطنانمان در مراسم تشییع در کرمان ابراز تاسف کرد و گفت: این حادثه تلخ دیروز کرمان موجب ناراحتی مردم و نظام شد.

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها اصرار دارند، فساد و ویرانگری را در جمهوری اسلامی ایران هم داشته باشند و مذاکره و پشت میز نشستن‌ها مقدمه دخالت و حضور آن‌ها است، گول نخوریم و دنبال مذاکره و صحبت نرویم، ملت حضور آمریکا در کشورهای منطقه را قبول نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امیدواریم با دقت و هوشیاری و حفظ وحدت و تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری، راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی در خاتمه از اساتید، مسئولان، کارمندان و کارکنان و دانشجویان ایرانی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز که در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در مسجد دانشگاه حضور داشتند، قدردانی کرد.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار