شهردار تبریز:
شهردار تبریز با بیان اینکه پیش از این ۳۰ درصد از محل درآمد شهرداری‌ها از تغییر کاربری فضای سبز به کاربری های دیگر بود، گفت: طی دو سال گذشته به هیچ عنوان اجازه نداده‌ایم کاربری فضای سبز به کاربری دیگری تغییر پیدا کند.
کد خبر: ۸۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 11 January 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به آغاز کاشت گل و گیاه بهاره در مناطق مختلف تبریز و لزوم استفاده از ظرفیت‌های گلخانه‌ها برای تولید گل گفت: در راستای خودکفایی در حوزه تولید گل، اقداماتی در تبریز انجام شده و نتیجه آن کاهش میزان خرید گل بوده است.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق برای تامین گل‌های مورد نیاز برای فصل کاشت، با قیمت مناسب باید در موقع مناسب نسبت به خرید پیش بهاره گل اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال ۹۹ از طرف شهرداری تبریز به عنوان سال فضای سبز و توسعه پارک‌ها نامیده شده است، گفت: توجه به فضای سبز و توسعه آن همیشه مورد توجه ما بوده و می‌خواهیم در سال آینده به شکل ویژه‌ای به این موضوع پرداخت کنیم.

شهین باهر ادامه داد: توجه به حوزه فضای سبز جزو سیاست‌های کلی شهرداری تبریز بوده و لازم است تا شهرداری‌های مناطق نیز برای توسعه فضای سبز و پارک ها کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ درختان و فضای سبز سطح شهر بیان کرد: به عنوان مثال برخی از صاحبان زمین‌های اطراف ائل گلی قصد برش درختان و احداث هتل داشتند که در این راستا شهرداری تبریز با صرف هزینه، مانع از قطع این درختان شد.

او افزود: در برخی مناطق درختانی وجود دارند که هرچند مالکیت آن‌ها بر عهده شهرداری نیست، اما برای کمک به حفظ فضای سبز شهر تلاش می‌کنیم که مانع قطع و از بین رفتن آن‌ها شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار