یادداشت دکتر محمد ایرجیان
 در این ده روز شاهد حوادث ناگواری بوده ایم وبه سوگ عزیزان از دست رفته مان نشسته ایم و مردم ایران عزیزمان اندوهگین فرزندان برومند خویش است. بواقع از سردارمان گرفته تا این مسافران عزیزمان، شهیدان مظلومی ز شاهد حوادث ناگواری بوده ایم وبه سوگ عزیزان از دست رفته مان نشسته ایم و مردم ایران عزیزمان اندوهگین فرزندان برومند خویش است.
کد خبر: ۸۱۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 12 January 2020
از عین الاسد تا پرند؛ خون دلها خورده ایم
 درست هنگامی که سربازان رشید وطن، در حال تنبیه آمریکایی ها در عین الاسد بودند خبر بهت آوری در ساعات نزدیک صبح چهارشنبه ۱۸ دی خبر ساز شد. سقوط بوئینگ اوکراینی بر فراز آسمان ایران در منطقه پرند تهران.

هر چند موج خبری سنگین تلافی موشکی سپاه این خبر را به حاشیه برد اما سوژه خوبی برای به حاشیه بردن انتقام سخت ایران جور شده بود.

انتقامی که بعد از چند روز با گزارش رسمی رسانه آمریکایی در ۲۱ دی ماه، ابعاد تحقیر آمیز آن برای آمریکا رسما تایید شد و همه اکاذیب ترامپ مبنی بر عدم خسارت جدی و تلفات انسانی را به آتش کشید.
اما خبر دردناک و تاسف بار سقوط هواپیمای اکراینی چنان غمگین مان کرده است که حلاوت به خاک مالیدن بینی آمریکا هم نمی تواند شیرینش کند.

اخبار اولیه حاکی از نقص فنی هواپیما بود اما تعداد معدودی از رسانه های غربی کلید موشک خوردن هواپیما را کلید زدند و متاسفانه در نهایت خبر تایید شد.

نخبگان بسیاری در این هواپیما بودند که بخاطر اشتباه انسانی و شاید عدم هماهنگی کامل بین مرکز فرماندهی و مقر پدافند، جانشان را از دست دادند.

ازهمه دردناکتر عدم اطلاع رسانی به موقع مقامات رسمی ودولتی بود. هر چند سردار سرافراز سپاه در مصاحبه خود همه تقصیرات را بر عهده گرفتند ولی سوالات و ابهامات بسیاری هنوز در این قضیه وجود دارد. بطوریکه خود اکراینی ها خواستار تحقیقات جامع و کامل هستند.
 در این ده روز شاهد حوادث ناگواری بوده ایم وبه سوگ عزیزان از دست رفته مان نشسته ایم و مردم ایران عزیزمان اندوهگین فرزندان برومند خویش است. بواقع از سردارمان گرفته تا این مسافران عزیزمان، شهیدان مظلومی ز شاهد حوادث ناگواری بوده ایم وبه سوگ عزیزان از دست رفته مان نشسته ایم و مردم ایران عزیزمان اندوهگین فرزندان برومند خویش است. بواقع از سردارمان گرفته تا این مسافران عزیزمان، شهیدان مظلومی هستند که باید عزیزشان بداریم و شایسته است تشییع جنازه ای درخور توجه از سوی مسئولین و مردم رنجور و غمگین برگزار شود تا تشکری باشد بر دل داغدار بازماندگان و اعاده حیثیتی شود از جامعه مبهوت و خشمگین از این همه سختی روزگار.

نباید بی تفاوت باشیم و قطعا دانستن واقعیت روی صحنه و حقیقت پشت صحنه حق مسلم ماست، اما شرط انصاف این است که با تشییع و بزرگداشت شکوهمند شهدای هواپیمای اوکراینی، اجازه ندهیم کاسبی تفرقه طلبان و ویرانی خواهان سکه شود تا اندوه بازماندگان این حادثه و مطالبه اصلی مردم به حاشیه برود.
در پایان ضمن عرض تسلیت صمیمانه به تمامی خانواده های داغدار و مردم، از خداوند کریم طلب صبر جمیل برای بازماندگان و مغفرت و رحمت واسعه برای شهدای مظلوم هواپیمای اوکراینی را خواستارم. باشد که پرتو رحمتش مرهمی بر قلوب جریحه دار شده ایران عزیزمان باشد.


یادداشت:دکتر محمد ایرجیان جراح خیر و تحلیلگر مسائل سیاسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار