نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه افرادی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدند، هر روز به دفتر بنده مراجعه می‌کنند ولی من همیشه گفته‌ام که بنده نه کسی را تائید و نه کسی را تکذیب می‌کنم و تمایلی نیز به دخالت در این مسائل را ندارم.
کد خبر: ۸۱۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ 15 January 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در همایش علمی شهدای ۲۷ دی‌ماه، با اشاره به سانحه تلخ هواپیمای مسافربری، در کشور، اظهار کرد: این اتفاق ناگوار کام همه  ملت ایران را تلخ کرد و البته دشمن هم  از این موضوع بیشتر بهره‌برداری کرد ولی در هر صورت اصل موضوع بسیار تلخ است زیرا ما در این حادثه نخبگان خود را از دست داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بزرگداشت شهدای ۲۷دی ماه دانشگاه تبریز با بیان اینکه باید قدردان صداقت مسئولان در اعلام علت سقوط هواپیما باشیم، گفت: حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی ملت ما را غمگین کرد، اما سرعت عمل ستاد کل نیروهای مسلح در صدور اطلاعیه از این ناراحتی کاست ولی همچنان سئوالات بسیاری برای مردم مطرح است که تا جعبه سیاه هواپیما به طور کامل بازخوانی نشود، نمی توانیم به سادگی نظر دهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بیشتر مسافران هواپیمایی اوکراینی نخبه بودند، افزود: این حادثه خیلی تلخ بود، ولی اتفاق نادری نیست و در سایر کشورها هم همچنین حوادثی را شاهد بوده ایم.

وی گفت: حادثه تلخ سقوط هواپیما شیرینی حضور مردم در تشییع جنازه قاسم سلیمانی را تحت تاثیر قرار داد اما اصل مسئله این است که مسئولان با کمال شهامت و شجاعت از مردم عذرخواهی کرده و اصل ماجرا را بر اساس اسناد برای مردم توضیح داده و قول برای پیگیری قصور و اطلاع رسانی شفاف دادند.

نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به خصوص شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت نباید یاد این عزیزان را فراموش کنیم چرا که امنیت و آرامش امروزی را مدیون خون این شهدا هستیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه سردار سلیمانی گفت: حدود ۲۵ میلیون نفر در دو کشور ایران و عراق و ۷ شهر کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه هدف دشمن از ترور سردار سلیمانی ایجاد فضای رعب و وحشت بین مردم ایران و عراق بود، افزود: تشییع جنازه باشکوه مردم بسیار جسورانه بود و جمعیت از هر قشر و صنفی و از هر مذهب و قومی کنار هم بودند.

وی یکی از علل این تشییع جنازه را عدم وابستگی سردار سلیمانی به جناح بندی های سیاسی دانست و گفت: ایشان یک فرد ولایی بود ولی اهل جناح و حزب نبود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آنچه که این روزها کمتر تبلیغ می شود، جانشینی سردار سلیمانی و انتخاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس است، تاکید کرد: فداکاری های سردار قاآنی در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه به هیچ وجه فراموش نمی شود و سردار قاآنی در طول ۴۰ سال مورد اعتماد نظام و رهبری هستند و از سال ۱۳۷۶ در کنار شهید سلیمانی بودند.

آل‌هاشم البته از  از برگزاری دو مراسم جداگانه‌ به‌منظور گرامیداشت شهدای ۲۷ دی، انتقاد کرد و گفت: معتقدم برنامه‌های گرامیداشت شهدای ۲۷ دی‌ماه، باید به‌صورت مشترک توسط دانشگاه تبریز و جهاددانشگاهی استان برگزار شود، تا همدلی و وحدت خود را نشان دهند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: متاسفانه  افرادی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدند، هر روز به دفتر بنده مراجعه می‌کنند ولی من همیشه گفته‌ام که بنده نه کسی را تائید و نه کسی را تکذیب می‌کنم و تمایلی نیز به دخالت در این مسائل را ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار