کناره گیری تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.

این تصمیم بعد از نشست مدیران عامل باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال اتخاذ شد و در ساعات آینده به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است کمیته اجرایی قصد دارد بازی تیم های ایرانی با حریفان را در کشور بیطرف برگزار کند.

البته این تصمیم تبعاتی هم برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت اما همه تیم ها به همراه اهالی فوتبال معتقدند باید در برابر زیاده خواهی کنفدراسیون فوتبال آسیا ایستاد.

***

در همین زمینه فارس نوشت: چهار باشگاه ایران (سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو) که امسال نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا هستند هنوز به صورت رسمی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف نداده‌اند.

در جلسه ای که امروز در وزارت ورزش با حضور حیدربهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال با مسئولان وزارت ورزش برگزار شده است تمامی موارد برای نحوه برخورد ایران با بحث سلب میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بررسی شد.

در صورتی که تا ساعت ۱۲ فردا به وقت ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کند که تیم های ایرانی حق میزبانی از رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، باشگاه های کشورمان به صورت رسمی از مسابقات انصراف خواهند داد.

در حال حاضر این موضوع پیشنهاد کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به هیات اجرایی AFC بوده است و این هیات تا فردا ساعت ۱۲ به وقت ایران نظر نهایی خود را اعلام می کند.

البته مسئولان ورزشی ایران و فدراسیون فوتبال نامه نگاری های لازم را بابت اعتراض نسبت به این تصمیم را اعلام کرده و هشدار داده اند در صورت قطعی شدن این تصمیم تیم های ایرانی در مسابقات حاضر نمی شوند.