یادداشت؛دکتر محمد ایرجیان
هنوز هم سنگینی شهادت حاج قاسم سلیمانی بر دلهای مان را احساس می کنیم. باور از دست دادن یک فرمانده مهار ناپذیر، همان که سنگرهای اجتماعی وحدت آفرین را خلق و موحدی که در صحنه های نبرد حق علیه باطل کلمه الاخلاص به معنای واقعی کلمه بود، بسیار سخت و دشوار است.
کد خبر: ۸۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 18 January 2020

رهبر انقلاب در خطبه های تاریخی ۲۷ دی ماه، تشیع میلیونی حاج قاسم سلیمانی و انتقام موشکی سپاه را ایام الله دانستند که نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.


اما چگونه؟!
آیا ذکر نام حاج قاسم و گرفتن مراسم و صرف هزینه های کلان همان زنده نگه داشتن ایام الله سلیمانی است؟!
آیا ایام الله سلیمانی در جامعه ای که بر خلاف فرهنگ سلیمانی حاج قاسم کارگاه تولید نارضایتی از نظام از سوی برخی نهادها و دستگاه ها علیه جمهوری اسلامی براه انداخته شده، توان زنده نگه داشتن فرهنگ سلیمانی را خواهد داشت؟!


روزهایی که رهبر انقلاب با محاسبه دقیق معرفتی و با شهود گنجینه وجودی حاج قاسم ایام الله نامگذاری کردند نباید در حد یک شعار، محدود و نهایتا به ابزاری برای خط کشی های کذایی دیگر منجر شود.
حاج قاسم با شهادتش به معنای حقیقی اسم خود تاویل شده است. او قاسم انقلابی از ضد انقلاب است. او قاسم کارآمدی از ناکارآمدی است. او قاسم ولایت پذیری از ولایت ستیزی است. او قاسم امید از نامیدی است. او قاسم صداقت از ریا کاری است.
او قاسم انقلاب اسلامی از انقلاب گری سربازان شیاطین است.
او به حقیقت قاسم الجبارین گام دوم انقلاب است.
رهبر انقلاب تشییع جنازه او را تجدید پیمان با امام و انقلاب و رهبری تفسیر کردند. بعبارتی دیگر، حاج قاسم تبلور همه ارزش ها و آرمانی هایی بود که انقلاب اسلامی برای تحقق آن شکل گرفت.
آری حاج قاسم با شهادتش رمز بقای جمهوری اسلامی را نشان داد و خیانتی بزرگتر از این نیست که ایام الله سلیمانی در حجاب تفاسیر خود ساخته و دروغین مستور گردد.
تکلیف همه نهادهایی که بالاخص با مقوله حق الناس درگیرند سخت تر شده است. فرهنگ سلیمانی در بین افکار عمومی به میزان الاعمال سنجش کارآمدی از ناکارآمدی مسئولین مبدل شده است.
هر چند که تلاش خواهند کرد تا از حاج قاسم بتی دیگر بتراشند تا جهاد و شهادت او را به فراموشی بسپارند اما با بیانات رهبر انقلاب نقشه راه بقای جمهوری اسلامی با رمز قاسم ایام الله تبیین گردید و بعید است که خون مظلوم عصر ما با حلیه و بازیگری سیاسی برخی ها بخشکد. چرا خدا منتقم و حافظ خون شهید در راه حق است.
آیا سعادتی بیشتر از اینکه ما وارث خون کسی باشیم که در هر جامعه ای هر فرهنگ و سیاست و اقتصاد و اجتماعی در معرض چشمه مطهر سلیمانی قرار گیرد ناگریز از رویش و شکوفایی است؟!


آیا خطای کسانیکه با تنگ نظری و کج سلیقگی خون شهید مظلوم عصر گام دوم انقلاب را پایمال می کنند جبران پذیر خواهد بود؟!
فاعتبروا یا اولوا الابصار....

یادداشت؛دکتر محمد ایرجیان جراح خیر و تحلیلگر مسائل سیاسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار