شهردار تبریز، تحقق بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۸ را در هفت سال اخیر بی سابقه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 19 January 2020

ایرج شهین باهر در صحن علنی شورای اسلامی تبریز، با اشاره به جمع بندی بودجه پیش بینی شده شهرداری تبریز برای سال ۹۹، اظهار کرد: با هدایت و راهنمایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز و با در نظر گرفتن برنامه چشم انداز و برنامه های ۱۲ و پنج ساله به سمت بودجه واقعی و عملیاتی حرکت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بودجه های ۱۰سال گذشته شهرداری را بررسی کرده‌ایم و بر اساس روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته، برنامه های راهبردی و سیاست های ابلاغی شورا و اسناد بالادستی، تلاش کردیم، پاسخگوی خواسته ها و نیازهای شهر و شهروندان باشیم.

شهردار تبریز با بیان این‌که شفاف سازی در بودجه سال ۹۹، در اولویت ما قرار دارد، گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات برای مردم و توسعه متوازن در تمام بندهای بودجه قابل مشاهده است.

وی افزود: در سال ۹۸ شورای شهر به شهرداری کمک کرد و ما توانستیم در تحقق بودجه موفق عمل کنیم. طی هفت سال گذشته، شهرداری تبریز تا این اندازه تحقق بودجه نداشته است که باید از اعضای شورا که در این زمینه همکاری کردند، قدردانی کنیم، امیدوارم در بودجه سال ۹۹ نیز پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه‌های مختلف باشیم.

شهین باهر با اشاره به محورهای مورد تاکید در بودجه سال ،۹۹ عنوان کرد: مدیریت بر کاهش هزینه های جاری و توجه ویژه به خطوط ۱ و ۲ قطار شهری از جمله این محورها است.

وی ادامه داد: مترو مهم‌ترین عامل برای تمیزی و پاکی هوای تبریز است، امیدواریم با کمک اعضای شورا فاز اول خط ۲ مترو را تا پایان شورای پنجم به اتمام برسانیم.

وی در خصوص محورهای مورد تاکید در بودجه ۹۹، ادامه داد: همچنین مواردی همچون محله محوری در بودجه ۹۹ مورد تاکید است و ما اعتقاد داریم خدمات محله ای با توجه به دریافت مستقیم خدمات توسط شهروندان، اهمیت ویژه ای دارد. تغییر کد کاربری از دیگر موارد مورد تاکید است که قسمت زیادی از درآمدهای شهرداری از این کد تامین می شد و در این بین بالای ۹۰ درصد از محل تغییر کاربری فضای سبز بوده است و اکنون ما به سمتی می رویم که این موضوع را به صفر برسانیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین باهر یادآور شد: در بودجه سال ۹۹ نظرات مردم را انطباق داده و افزایش سهم توسعه فضای سبز را به دلیل این‌که سال ۹۹، سال فضای سبز نامگذاری شده است، در این بودجه مورد تاکید قرار گرفته است. در این بودجه هیچ پروژه ای بدون مطالعه و امکان سنجی پیشنهاد نشده است و مستندات قانونی مورد تاکید بخشنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین سیاست های ابلاغی شورای شهر در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار