یادداشت؛ محمدسجاد بهرامی
دی ماه پر حادثه به اتمام رسید. روزهایی که تاریخ فراموشش نخواهد کرد از ترور حاج قاسم سلیمانی توسط دشمن قسم خورده تا حادثه خطای انسانی که خود به تنهایی شوک بزرگی برای مردم بود.
کد خبر: ۸۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 23 January 2020

در این میان اخبار ضد و نقیضی هر روز شنیده می‌شد، هر کس به نحوی اخبار را روایت می‌کند اما آنچه باید مورد توجه باشد دروغ‌‌هایی بود که برای بهره‌برداری‌‌های سیاسی روایت و به خورد مردم داده شد.

شکست پی‌درپی دشمن در دروغ پراکنی علیه سردار سلیمانی، چیز جدیدی نیست اما این بار با واژه‌هایی جدید تکرار شد. آن‌ها رهبر جبهه مقاومت و مبارزه با آدم‌کش‌های داعش، القائده و النصره را تروریست خواندند تا چهره ضد تروریست او را خدشه‌دار کنند اما این پایان کینه ورزی نبود.

در ادامه‌، آنها تلاش کردند سردار سلیمانی را یکی از مقصران شهادت و کشته شدن جمعی از هموطنان در حوادث آبان‌ماه معرفی کنند تا پروژهٔ تخریب چهره محبوب سردار سلیمانی را اجرا کنند که با حضور گستردهٔ مردم عراق و ایران در تشییع و حتی عزاداری مردم برخی نقاط دنیا با شکست مواجه شد.

رسانه‌های غربی حضور میلیونی مردم خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان را در تشیع پیکر شهدای حمله تروریسی آمریکا، جمعیتی هزاران نفری خواندند و با گزارش دادن از دیگر مراسم تشییع در جهان و حتی تشییع نازی‌ها بنا را بر کاهش اعتبار این حماسه بزرگ گذاشتند.

در پنجمین روز عزاداری، هنگام خاکسپاری خبر انتقام سخت از قاتلین سردار با وجود تهدیدهای پی‌درپی آمریکا منتشر شد. ایران با ۱۳ موشک بالستیک پایگاه عین الاسد آمریکا را در عراق به ویرانه‌ای تبدیل کرد. ایران در ۷۰ سال گذشته تنها کشوری است که بصورت رسمی وارد جنگ نظامی با آمریکا شده و ابهت آنها را در جهان شکسته است. با این حال فرصتی دوباره برای دروغگویی دشمنان فراهم شد.

در سانسور شدید خبری و ممانعت از حضور خبرنگاران در این پایگاه، رسانه‌های خارجی به نقل از کاخ سفید این حمله ایران را بدون تلفات و خسارات آنچنانی تلقی کردند، با این حال برخی از فرمانده هان سپاه حداقل تلفات دشمن را ۱۰۰ نفر برآورد کردند و گفتند اسنادی موجود است که نشان می‌دهد مصدومان و کشته‌شدگان این حمله به اسرائیل منتقل شده‌اند. سرانجام بعد از مشخص شدن علت حادثه سقوط هواپیما اوکرانی، آمریکایی‌ها شروع به انتشار قطره چکانی اخبار در مورد تلفات کردند.

شادی این سیلی ساعاتی بیشتر طول نکشید که سقوط هواپیما مسافربری اوکرانی با ۱۷۶ مسافر، ایران را دوباره عزادار کرد. رسانه‌های داخلی با توجه به سقوط هواپیما و منفجر نشدن آن در آسمان و مسیر هواپیما ادعای انهدام آن را با جدیت رد کردند اما کمتر از ۴۸ ساعت بعد، سپاه با بررسی کامل موضوع اعلام کرد خطای انسانی اپراتور پدافند ایران باعث سقوط این هواپیما شده است. اما روایت دشمن از این حادثهٔ غم‌انگیز فراتر از یک اشتباه بود، آنها این سانحه را چرنوبیل دیگر خواندند و بر طبل ناکارآمدی نظام کوبیدند و با تحریک مردم بر عمدی بودن حادثه با احساسات مردم بازی کردند و این حادثه را آغاز فروپاشی نظام دانستند، در عین حال کسانی در داخل دانسته یا ندانسته در زمین دشمن بازی کردند و مردم را به خیابان کشاندند و آشوب به پا کردند.

غم بزرگ شهادت سردار سلیمانی و مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای خودی برای همیشه در یاد مردم ایران خواهد ماند اما آنچه در کنار این غم باید به خاطر سپرد تلاش فراوانی است که برای قلب حقیقت و وارونه نمایی این دو حادثه با تمام قوا صورت گرفت. چیزی که شاید در تمام چهار دهه گذشته با این قدرت و هزینه صورت نگرفته بود. زمستان می گذرد اما روسیاهی برای دشمنان ایران خواهند ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :