هشت پارک محله‌ای در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز، در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 25 January 2020

افزیش سرانه فضای سبز شهری یکی از برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری در راستای بازیابی هویت باغ‌شهری تبریز بوده و در این راستا طرح پارک‌های محله‌ای از دو سال پیش آغاز و با پروژه‌های مختلف در  مناطق دهگانه شهرداری به اجرا گذاشته شده است.

بوستان گلکار در منطقه یک شهرداری تبریز به مساحت پنج هزار و ۵۰۰متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده افتتاح است؛ پارک محله‌ای انتهای بلوار یوسف آباد نیز به متراژ سه هزار و ۳۵۰ متر مربع و با اعتبار۳۰ میلیارد ریال از دیپر پروژه‌های این منطقه است که آماده بهره‌برداری و افتتاح تا پایان سال است؛ همچنین در این منطقه شاهد کلنگ‌زنی پارک ابریشم به متراژ ۸هزار مترمربع و و احداث آن با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، خواهیم بود.

در منطقه دو شهرداری تبریز نیز در دهه مبارک فجر شاهد بهسازی و ساماندهی پارک محله‌ای سهند با اعتبار سه میلیارد ریال خواهیم بود.

منطقه سه شهرداری تبریز یکی از فعال‌ترین مناطق در حوزه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله‌ای است که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی چندین پروژه در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

پارک محله‌ای تجلایی واقع در شهرک شهید تجلایی، به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع  و با اعتبار سه میلیارد ریال، آماده افتتاح بوده و همچنین پارک محله‌ای خیابان دفاع به مساحت ۴هزار و ۳۰۰مترمربع و با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به احداث رسیده و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

عملیات ساخت پارک حاشیه‌ای یاس در اتوبان شهید کسایی به مساحت ۲۰هزار مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، منطقه ۱۰ شهرداری تبریز نیز یکی از مناطقی است که نیاز مبرم به فضای سبز دارد و از این رو پارک آخر خیابان مفتح با اعتبار پنج میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار