وی افزود:ویژگی های شخصیتی و فضائل اخلاقی حاج قاسم بود که چنین عزتی را به این سرباز ولایت و امت داد و شهادتش رستاخیزی کم نظیر را بوجود آورد.

سردار شریف با بیان اینکه در میان خیل عظیم تشییع کنندگان، جمعیت زیادی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دادند و همه می‌گفتند که ما قاسم سلیمانی هستیم، تصریح کرد:  این اتفاقات  نشان دهنده اخلاص حاج قاسم و نفوذ وی در دل جوانان بود.

سخنگوی سپاه  در ادامه تصریح کرد : سردار سلیمانی همواره تلاش می‌کرد منویات مقام معظم رهبری را به بهترین شکل ممکن اجرایی و عملیاتی کند و با همه افراد جامعه و مسئولان با تواضع برخورد می‌کرد و خداوند نیز به این همه اخلاص جواب مثبت داد.

سردار شریف با بیان اینکه حاج قاسم تمام طراحی‌های آمریکا را در منطقه از سوریه ،عراق ،لبنان و افغانستان به شکست کشاند، یادآور شد: اگر می‌بینید که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید من دستور ترور سلیمانی را دادم، نشان دهنده عظمت این مرد بزرگ بود که تمام بافته‌های آن‌ها را پنبه کرده بود.

وی افزود : شاید سال‌ها به طول انجامد تا همگان دریابند که حاج قاسم با شجاعت و تدابیر خود چه بلایی  سر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها آورد و چه عظمتی را به امت اسلام بخشید.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان الگو بودن حاج قاسم را در ولایت مداری، خودسازی، شهامت، شجاعت و گذشتن از خود برای تحقق آرمان های الهی دانست و عنوان کرد: پیش از  خاکسپاری این مرد بزرگ، تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق به وسیله موشک‌های سپاه منهدم شد و این تنها یک سیلی پس از به شهادت رساندن این سردار سربلند اسلام بود.