مالک باشگاه تراکتور با انتقاد از اتفاقاتی که در دیدار این تیم با پرسپولیس رخ داده است گفت: برای این فوتبال متاسفم که عدالت در آن رعایت نمی‌شود و برای تیم حریف داوران خاص می گذارند.
کد خبر: ۸۱۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 28 January 2020
 

به گزارش تابناک تبریز، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و تراکتور در هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با برتری ۲ بر صفر سرخپوشان تهرانی به پایان رسید. این دیدار حواشی و اتفاقات تلخی داشت که هر دو تیم نسبت به عملکرد داور اعتراض داشتند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور با اشاره به اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده است گفت: در مورد بازی فقط می توانم بگویم شرم آور بود. بازی هر چیزی داشت به جز فوتبال که دلیل اصلی آن به فدراسیون بر می‌گردد و داوری که انتخاب کرده بودند و اینکه اتفاقاتی افتاد که برای هر انسانی شرم آور بود. نمی‌دانم چه بگویم. فیلم هایی از اتفاقات بازی منتشر شده که برای من یک سوال از مسئولین ورزش کشور به وجود می آورد.

وی ادامه داد: وقتی قرار است در تبریز یک بازی برگزار شود، مخصوصا با این دردانه ها نظارت شدیدی حتی یک الی دو هفته قبل بازی در تبریز دیده می شود، پس چرا این نظارت در تهران و استادیوم آزادی وجود ندارد؟ چرا نمی بینند هواداران این تیم ها چه شعارهای قومیتی، چه فحش هایی به بازیکنان، قومیت ها و مسئولین می دهند؟ فحش هایی که مستحق خودشان است و نثار خودشان باید بکنند.

زنوزی در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید به این مسائل و مشکلات رسیدگی کند؟ گفت: همان کسانی که در تبریز به این مسائل نظارت می کنند. در نیم فصل اول دو بازی با این تیم ها در تبریز برگزار کردیم، هم با پرسپولیس هم با استقلال. در بازی با استقلال با وجود باخت ۴ بر ۲ هوادارن شعار عیبی یوخ داده و تیم خود را تشویق کردند. اگر در تبریز اتفاق خاصی می افتاد می توانستیم بگوییم اتفاقات ورزشگاه آزادی در تلافی اتفاقات تبریز در آزادی رخ داده. همیشه گفته ام این اتفاقات از استادیوم آزادی شروع می شود.

مالک باشگاه تراکتور ادامه داد: دژاگه، شجاعی و حاج صفی کاپیتان های تیم ملی چه گناهی داشتند که فحش خوردند؟ این بازیکنان جز خدمت به تیم ملی کار دیگری برای فوتبال این کشور کرده اند؟ چرا خدمات این بازیکنان از ذهن این هواداران که نمی‌دانم بخشی از هواداران بودند یا همه هواداران پاک شده؟ واقعا برای این فوتبال و خودم متاسف شدم.

محمدرضا زنوزی با اشاره به حضور هواداران تراکتور در ورزشگاه آزادی گفت: از همه هواداران تقدیر و تشکر می‌کنم. بزرگی کردند و من شرمنده آن ها هستم. مشکلاتی بوجود آمده من متاسف شدم. از همین تریبون استفاده کرده و به وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گویم به کجا می رویم؟ شکایت‌مان را به فیفا ببریم؟

وی در مورد انتظار  هواداران از باشگاه برای پیگیری این اتفاقات گفت:حتما این اتفاق خواهد افتاد. اگر تا بازی روز جمعه در مورد این اتفاقات ترتیب اثری داده نشود و اقداماتی شروع نشود اقدام خواهم کرد. فوتبال بالاتر از حیثیت ما نیست.

زنوزی خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: سه قهرمانی پرسپولیس برای شما کافی نبود؟ چقدر باید بازی ها را برای پرسپولیس در بیاورند؟ بروند مرا محروم کنند ولی تا کی؟  بازی این تیم مقابل نساجی را ببینید که در چه زمانی به گل رسیده اند؟ بروید ببینید کدام داورهای خاص را برای بازی های این تیم انتخاب می کنند. چرا باید اینها کاری کنند تا داورهای ما از این تیم ها و هواداران این تیم ها بترسند. وقتی شماره شخصی داور را در رسانه های این باشگاه منتشر می‌کنند و هواداران این تیم مطالبی را که مستحق خودشان است را به داوران نسب می دهند، داور حق دارد بترسد. به کجا می رویم اقای وزیر ورزش؟ بر علیه من نیز مصاحبه یا شکایت کنند مشکلی ندارم. ما در آذربایجان شخصیت های بزرگی مثل شهید باکری و ستارخان داشته ایم ولی هواداران این تیم ها حتی به مقدسات نیز توهین می کنند.

وی در مورد اینکه دوای درد این فوتبال با چنین شرایطی چیست گفت: تا وقتی یک سری از عوامل این تیم ها باعث می شوند سرمربی تیم ملی برود و فوتبال ما مستقل نشود مشکل پابرجا خواهد بود. ما راضی هستیم که بصورت علنی اعلام کنند که جایگاه اول و دوم لیگ را به دردانه ها اختصاص داده اند و ما برای جایگاه سومی بجنگیم. شرم آور است.  منتظریم ببینیم با وجود اتفاقات بازی آیا فدراسیون، کمیته انضباتی و کمیته اخلاق باز هم تراکتور را محکوم خواهند کرد؟ 

محمدرضا زنوزی ادامه داد: از آقای ممبینی در خصوص بازی پرسیدم که چرا در بازی آن اتفاقات افتاد؟ ایشان به من گفتند مگر در بازی با پرسپولیس اتفاقی افتاده و مشکلی بود؟ بنده هم گفتم ببخشید اتفاقی نیفتاده و ما اشتباه کردیم. هیچ مشکلی نبود. داور اشتباه کرد که به بازیکنان تراکتور کارت قرمز نشان نداد. داور اشتباه کرد که به بازیکنان پرسپولیس کارت نشان داد. من تماس گرفتم که این اشتباه داوری را یادآور بشوم. چه می توانم بگویم وقتی رییس کمیته داوران از وضعیت بازی خبر ندارد؟ یا خبر دارد و به من اینگونه می گوید. داور مثل لودر از روی ما رد شد.

مالک باشگاه تراکتور ادامه داد: اعتراض اصلی ما سر داوری نیست، ما بیشتر به هواداران پرسپولیس معترض هستیم بابت فیلم های توهین آمیزی که منتشر کرده اند. آیا کمیته اخلاق باز هم تراکتور را محروم خواهد کرد؟ دو روز از بازی گذشته شما هنوز نمی دانید چه اتفاقی در بازی افتاده؟ بروید ببینید  در بازی‌هایی که این داور برای تراکتور قضاوت کرده چه اتفاقاتی افتاده؟ همیشه علیه تراکتور قضاوت کرده است.

زنوزی خاطرنشان کرد: البته قانون فیفا می گوید اگر هواداران یک تیم شعارهای قومیتی سر دادند داور باید بازی را تعطیل کند. چرا ایشان بازی را تعطیل نکرد؟ چرا باعث بوجود آمدن این مشکلات شد؟ چرا اجازه داد به هواداران پرسپولیس که به بازیکنان و هواداران ما فحش دهند؟ تا کی باید صبر کنیم؟ از فحش دادن به مادر شهید گرفته تا منتشر کردن  فیلم های آنچنانی. چه زمانی می خواهند این تیم دردانه را محروم کنند؟ چرا باید بقیه تیم ها تاوان این تیم را بدهند؟ اقای وزیر کجا هستی؟ بیا و به حواشی این فوتبال برس.

محمدرضا زنوزی در پایان گفت: از کمیته انضباتی این سوال را دارم. آقای خانزاده چرا محروم شده؟ آقای شجاع خلیل زاده مثل لودر از روی خانزاده رد شده و خانزاده را دیده اند؟ چرا بقیه را نمی بیند؟ از ناظرین محترم هم گلایه دارم. چرا مشکلات را یکطرفه می نویسند؟ چرا واقعیت ها را نمی نویسند؟ من با آقای ممبینی در مورد بازی صحبت می‌کنم و ایشان می گوید ناظر به من گزارش نکرده است. مگر می شود آنجا شعار و فحش بدهند و ناظر نشود. این شدنی نیست.
 تا زمانی که نفوذ این دردانه ها خنثی نشود، این فوتبال مریض بهبود پیدا نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار