hستاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت بازگویی تاریخ انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن برای نسل‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب تاکید کرد و افزود: انتظار داریم تمامی گروه‌های موثر همچون روحانیون، اساتید دانشگاه و بزرگان و ریش‌سفیدان جامعه، وضعیت پیش و پس از انقلاب را برای نسل جدید بازگو کنند و صداوسیما، رسانه‌ها و مطبوعات نیز تمام ظرفیت خود را برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار بگیرند.
کد خبر: ۸۱۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 01 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در همایش تجدید بیعت امت با ولایت در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، گفت: شهادت سردار رشید اسلام، سردار شهید سلیمانی در آستانه دهه فجر، کام ما را تلخ کرد، اما این اتفاق، عزم نیروهای انقلابی و فجرآفرین را برای ادامه راه شهید سلیمانی جزم خواهد کرد.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات یک مرکز تحقیقات در مورد علل وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت: وابستگی تمام‌عیار رژیم پهلوی به اجانب و بیگانگان، فساد و دین‌ستیزی رژیم طاغوت، خفقان، بی‌اعتنایی به مردم و برخورد امنیتی با آزاداندیشی، رفاه درباریان و فقر و فلاکت مردم عادی و مواردی از این دست، اصلی‌ترین علل وقوع انقلاب اسلامی بود.

پورمحمدی، روی کار آمدن رژیم‌های اول و دوم پهلوی را نتیجه کودتاهای مختلف به رهبری آمریکا و انگلیس دانست و افزود: بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی بعد از پیروزی انقلاب از ایران فرار کردند و این آمار علاوه بر تعداد کارگزاران استکبار جهانی در ایران بود که در تمامی بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دخالت کرده و حق مردم مظلوم را به تاراج می‌بردند.

وی اظهار داشت: حمایت مردم و اعتقادات پاک آنان، اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود و در شرایط کنونی نیز همین عامل، عامل اصلی بقا و تداوم انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و گفت: به‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، افتخار می‌کنیم که تنها کشور دنیا با اتکا به اسلام و مردم‌سالاری دینی هستیم.

وی، خودکفایی در بسیاری از بخش‌ها را از نتایج باور به انقلاب و تکیه بر توان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال، بیش از یک هزار و ۳۶۵ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که در شرایط سخت تحریم، نشانه عزم جدی دولتمردان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، درآمد ارزی استان به بیش از دو و نیم میلیارد دلار رسیده و سرمایه‌گذاری خارجی نیز دو برابر شده است.

پورمحمدی از سرمایه‌گذاری ۱۸ کشور در استان خبر داد و افزود: این افتخارات و پیشرفت‌های چشمگیر به همین راحتی به دست نیامده و ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی و همراهی مردم است.

وی، قانون را فصل‌الخطاب مسئولان در تمامی زمینه‌ها قلمداد کرد و گفت: عمل به مر قانون و تلاش برای وحدت آحاد جامعه، اولویت تمامی ما در مسیر اصلی حرکت پرشتاب به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار