رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند : طائب: کسانی که قالیباف را خراب کردند باید روز قیامت پاسخگو باشند / هشدار صریح علی مطهری به اروپایی‌ها / چند درصد مردم اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 02 February 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

طائب: کسانی که قالیباف را خراب کردند باید روز قیامت پاسخگو باشند

فرمانده قرارگاه عمار در رابطه با محمدباقر قالیباف و احتمال ریاست او در مجلس آینده شورای اسلامی، تصریح کرد: قالیباف همیشه همراه و همدل با حاج قاسم سیلمانی بوده و رهبر معظم انقلاب به او فرمودند که تو مدیریت جهادی داری و کسانی که او را خراب کردند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.
 
سامانه سوت زنی انتخابات هم رونمایی شد
 
شورای نگهبان سامانه «مردم ناظر» را برای افزایش سلامت انتخابات رونمایی کرد.به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار سامانه اینترنتی این شورا با عنوان "مردم ناظر" برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir خبر داد.وی گفت: ما باید در ارتباط بیشتری با مردم خوبمان باشیم و ملت به عنوان امنای همه، باید از جزئیات اقدامات شورای نگهبان مطلع شوند، زیرا نیروی عظیمی هستند که در هر عرصه‌ای می‌توانند اثر گذار باشند.سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای دریافت گزارش‌های مختلف درباره تخلفات انتخاباتی تصمیم گرفتیم که ارتباطات مردمی را تسهیل کنیم و با ایجاد امکانات جدید ارتباطی در خدمت مردم باشیم.

هشدار صریح علی مطهری به اروپایی‌ها
 
نماینده تهران در مجلس گفت: اروپایی‌ها توجهی به تبعات رفتار خود علیه جمهوری اسلامی ندارند و نمی‌دانند که باید فاجعه ترور شهید سلیمانی را محکوم کنند؛ چرا که اگر بنا باشد ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی در دنیا رسم شود، خود آن‌ها هم آسایش نخواهند داشت.علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به موضع‌گیری‌های دولتمردان اروپایی و همراهی آنان با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور‌های اروپایی استقلال کافی را ندارند و از نظر اقتصادی و نظامی به شدت تحت تأثیر آمریکا هستند و به همین دلیل در خیلی از جا‌ها نمی‌توانند تصمیم مستقلی اتخاذ کنند.وی افزود: رفتار‌های اروپایی‌ها علیه رئیس جمهور به دلیل همراهی با آمریکا توجیه می‌شود و نباید خیلی نسبت به مواضع آن‌ها حساسیت داشته باشیم چرا که اتحادیه اروپا در مجموع تابع آمریکا است.

پیش‌بینی فعال اصلاح‌طلب از پیروز انتخابات

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ارائه لیست به معنی همراهی شورای عالی سیاست گذاری با شورای نگهبان است.چیزی تا انتخابات مجلس باقی نمانده و به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان از دوراهی ارائه لیست دادن و ندادن عبور کرده‌اند. شاهد آنکه محمدرضا عارف رئیس شورای عالی اصلاح طلبان اخیرا ضمن ابراز خوشبینی نسبت به رایزنی‌های خود با شورای نگهبان تاکید کرد که اصلاح طلبان یک لیست خوب، اما غیرائتلافی ارائه می‌کنند. بر این اساس اختلافات در جریان اصلاح طلب بالا خواهد گرفت، زیرا همزمان که برخی به ناگزیری ائتلاف اعتقاد دارند، عده‌ای از اساس ارائه لیست را نادرست می‌دانند. عبدالله ناصری، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان در همین گروه جای می‌گیرد.او در گفتگو با «نامه نیوز» ارائه لیست را همراهی با شورای نگهبان دانست و گفت: «شورای نگهبان مثل ادوار قبلی عمل کرد، اما تفاوت این دفعه با دفعات قبل این است که با توجه به شرایط جامعه، عملا یک نوع دهن کجی به مردم و جریان اصلاحات شده است. با این وصف حتما لیست دادن اصلاح طلبان مخصوصا در تهران بسیار معنا دار است و حتما همه جوانب باید درنظر گرفته شود.»وی افزود: «به نظر من اصلاح طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند، زیرا این شورا تمام کسانی که در این چهار سال از تریبون مجلس به نفع مردم استفاده کرده بودند، رد صلاحیت شده و یک سری نماینده منفعل و یا نسبتا خنثی تایید صلاحیت دشه اند. در این شرایط لیست دادن شورای سیاست گذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.»
 
شرط احمدی‌نژاد برای حمایت از شورای ائتلاف!

مهدی وکیل پور، عضو جوان شورای ائتلاف در بخشی از گفتگویش با خبرگزاری آنا گفته است: حضور احمدی‌نژاد در افطاری آقای باهنر عادی بود، ولی آن زمان یک دیداری را با آقای قالیباف داشت و پس از جمع‌بندی که انجام داد، پیغام روشنش این بود که اگر ظرفیت نیروهایش در لیست قرار بگیرد، از لیست حمایت خواهد کرد، در واقع او می‌خواست یک جمع ۶ یا هفت نفره تأیید شوند که قطعاً تأیید نمی‌شدند، اما در کل به خاطر مسائل مرتبط با جریان انحرافی یک موضع جدی‌ای با او در میان نیرو‌های انقلاب وجود دارد.
 
چند درصد مردم اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند؟

عباسد عبدی نوشت: نظرسنجی‌هایی که در سال جاری انجام شد نشان می‌دهد به‌طور متوسط در تهران فقط حدود ۱۱ درصد مردم خود را اصولگرا می‌دانند و ۱۴ درصد هم اصلاح‌طلب، ۷۵ درصد بقیه خارج از این طبقه‌بندی خود را معرفی کرده‌اند.
 
پیشنهاد برای معرفی نمایندگان رد صلاحیت شده به‌دلیل مسائل مالی

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: برای جلوگیری از تخریب جایگاه مجلس، نمایندگان مشکوک به سوء‌استفاده از مسائل مالی به دادگاه معرفی شوند.ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان با موضوع «مسائل مالی» از سوی شورای نگهبان گفت:معتقدم چنین اظهاراتی نیازمند شفاف‌سازی است تا جایگاه و شأن مجلس با چنین اظهار نظر‌هایی در افکار عمومی تخریب نشود.وی با یادآوری اینکه سخنگوی شورای نگهبان در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که برخی از نمایندگانی که برای حضور در مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده‌اند با عنوان مسائل مالی رد صلاحیت شده‌اند، افزود: این به این معنی است که عملکرد بخشی از نمایندگان دارای ابهام است و ضروریست به هر صورت این مسئله شفاف شده و به اطلاع افکار عمومی برسد.عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مشکوک به سوء استفاده از مسائل مالی برای شفاف شدن موضوع به دادگاه معرفی شوند، بیان داشت: اظهاراتی که درباره رد صلاحیت نمایندگان با موضوع مسائل مالی مطرح شده وجهه وکلای ملت را تخریب کرده است و باعث تضعیف جایگاه مجلس می‌شود.ابوترابی تصریح کرد: مردم باید به مجلس شورای اسلامی و وکلایشان اعتماد داشته باشند و ما هم در مجلس آماده‌ایم به شفاف شدن فضا در این زمینه کمک کنیم.
 
جبهه پایداری لیست ۶۰ نفره داد

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ۶۰ نفر از نامزد‌های اصلح خود را برای رسیدن به لیست نهایی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: پیرو بررسی‌ها، مصاحبه‌ها و گفتگو‌های صورت گرفته در این مرحله از یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، بدینوسیله تعداد ۶۰ نفر از نامزد‌های اصلح توسط جبهه پایداری انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند که در مراحل بعدی تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها به عنوان نامزد نهایی به مردم شریف اعلام خواهد شد؛ همچنین از طرف جبهه پایداری شاخص‌های نامزد اصلح، مطابق مدل وحدت ۴ مرحله‌ای که پیش از این به طور مبسوط شرح داده شده و به مسئولین محترم شورای ائتلاف نیز ارائه شده است؛ برای مذاکره با ایشان جهت حداکثری کردن افراد مشترک یا رسیدن به لیست واحد ادامه خواهد داشت.
 
نظر رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات مجلس
 
جواد امام در واکنش به ادعای رضا علیجانی –فعال سیاسی ملی مذهبی- مبنی بر «توصیه‌ی سید محمد خاتمی به معدود نامزد‌های تایید صلاحیت شده‌ی اصلاح طلب برای انصراف از حضور در انتخابات» می‌گوید که آقای خاتمی ورود مستقیمی به این ماجرا نخواهد داشت و شورایعالی اصلاح طلبان امشب -۱۳ بهمن ماه- در جلسه‌ی خود درباره‌ی انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد.امام، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران به انصاف نیوز گفت: آقای خاتمی مستقیما ورودی ندارند؛ آنچه که مسلم است، شورای عالی سیاستگذاری باید در این خصوص اظهار نظر کند که آن هم هنوز تشکیل جلسه‌ای بعد از رد صلاحیت‌ها و اظهانظر شورای نگهبان، نداشته. علی‌القاعده آنجا تصمیم می‌گیرند و اختیار با خود افرادی است که بعد از رد صلاحیت‌ها باقی ماندند. امشب هم جلسه‌ای است که شورایعالی اگر نقطه نظری داشته باشد در آن خواهد گفت؛ آقای خاتمی مستقیما در بحث ماندن و رفتن و لیست دادن و ندادن و… ورودی نخواهند داشت.
 
روحانی: امام پدر جمهوری خواهی در تاریخ ایران بود

روحانی در حرم امام: لذا امام به این نتیجه رسید که با وجود سلطنت و دیکتاتوری، دموکراسی و مردم سالاری امکان پذیر نیست، بسیاری از افراد بودند که به امام پیشنهاد می‌کردند نظام مشروطه‌ای بماند با سلطانی ضعیف و یا بدون سلطان. یا نظامی تاسیس شود بر مبنای خلافت اسلامی. اما امام هیچ یک از آن‌ها را نپذیرفتند و در میان همه مشورت‌ها جمهوری اسلامی را برگزیدند. روحانی گفت: امام نه تنها پدر اسلام خواهی در تاریخ سرزمین ما بود، بلکه امام پدر جمهوری خواهی نیز در تاریخ ایران بود، جمهوریتی که با دیانت و با اسلامیت پیوند نخورد، آن جمهوری هم باقی نمی‌ماند و تبدیل به استبداد می‌شود به همین دلیل بود امام بر این نکته اصرار داشت که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم است و نه یک کلمه زیاد.

جلوگیری از صدور ویزای ورزشکاران ایران به دلیل احتمال پناهندگی

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: از یک ماه پیش درخواست روادید برای ۳ ملی‌پوش کشورمان را ارایه دادیم، اما سفارت کشور استرالیا به بهانه‌های عجیب و واهی از صدور روادید خودداری می‌کند. «زهرا اینچه درگاهی» در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: کارشکنی در مسیر اعزام ورزشکاران به مسابقات گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در ملبورن برگزار می‌شود با دوره‌های دیگر متفاوت است. در این دوره نام سه ورزشکار برای جام جهانی ژیمناستیک که در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود را اعلام کردیم. این ورزشکاران از سوی فدراسیون ژیمناستیک استرالیا دعوت‌نامه دارند، اما سفارت این کشور به دلایل واهی از صدور روادید خودداری میکند. در ایمیلی که از سوی این کشور برای فدراسیون ارسال شده مواردی ذکر شده که دور از ذهن و تصور ورزشکاران ایرانی است. در این ایمیل به شرایط اقتصادی ایران اشاره شده و احتمال پناهندگی ورزشکاران ما را داده‌اند.

آیت الله مصباح: انتظار تخریب جبهه پایداری از سوی دوستان را نداشتیم

آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام (ره) در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که علت رفتار‌های نامناسب و تخریب‌هایی که علیه جبهه پایداری و افراد منتسب به این جبهه انجام می‌شود، چیست؟ گفت: برخی از این رفتار‌ها شاید از طرف برخی دوستان انجام می‌گیرد که ما توقع نداشتیم. وی در پاسخ به سؤال خود گفت: به طور خلاصه علّت این تخریب‌ها از دو حال خارج نیست، یعنی دو علت بیشتر ندارد. یک اینکه کسانی هستند که این برداشتی را که ما از اسلام و انقلاب و امام و فرمایش‌های امام (ره) داریم، قبول ندارند و ما اختلاف مبنایی اصلی [با آنها]داریم؛ ما دنبال یک چیزی هستیم و آن‌ها دنبال یک چیز دیگر.

آقاتهرانی: پس از پایان مدت گرین کارتم دیگر اقدامی برای اخذ مجدد نکردم

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری درباره گرین کارت خود تصریح کرد: کسی که در آمریکا زندگی می‌کند، بعد از ۵ سال می‌تواند گرین کارت آن دولت را دریافت کند. وزارت امورخارجه آن دوره نیز برای سهولت رفت‌وآمد، گرین کارت را صادر کرد، اما این به معنای تبعیت و قسم خوردن زیر پرچم آمریکا نیست. پس از پایان مدت گرین کارت و پس از آنکه دیگر نیازی به رفت‌وآمد به آمریکا نداشتم، دیگر اقدامی برای اخذ مجدد گرین کارت انجام ندادم.

مطهری: اعتراض در این مرحله به معنای التماس خواهد بود

علی مطهری بعد از اعلام ردصلاحیت مجددش در انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان اعلام کرد که از فرصت اعتراض مجدد استفاده نمی‌کند. در بخشی از نوشته مطهری آمده است:، اما رد شدگان سه روز فرصت دارند که اعتراض کنند. ولی من به دو دلیل اعتراض نمی‌کنم. اول اینکه اعتراض در این مرحله اعتراض به شورای نگهبان است در حالی که داور نیز شورای نگهبان است در صورتی که باید شخص سومی باشد. در واقع اشکال وحدت قاضی و طرف دعوا وجود دارد و البته نقص از قانون است و باید اصلاح شود. دوم اینکه اعتراض در این مرحله به معنی التماس خواهد بود و من قبلا گفته‌ام التماس نمی‌کنم. نکته آخر اینکه مردم عزیز و فهیم ایران را به شرکت فعال در انتخابات مجلس یازدهم دعوت می‌کنم. مشارکت بالا در این انتخابات پیام خوبی برای دنیا خصوصاً آمریکا و اروپا و صهیونیسم دارد و می‌تواند کمک موثری برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی ما در شرایط ویژه امروز کشور باشد. هر مقدار مشارکت بالاتر باشد افراد کارآمدتری وارد مجلس می‌شوند و مجلسی واقعی‌تر و شبیه‌تر به ملت خواهیم داشت.

استاندار تهران: قطعا خیلی کمتر از ۱۵۰۰ نفر است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، درباره تعداد کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸ با تاکید بر اینکه تعداد کشته شده‌ها قطعا خیلی کمتر از ۱۵۰۰ نفر است گفت: قرار شده که تعداد کشته شده‌ها توسط پزشکی قانونی و دیگر نهاد‌ها اعلام شود.وی در پاسخ به این سوال که چرا کسی زیر بار مسئولیت اعلام تعداد کشته شده‌های آبان نمی‌رود، حتی شما به عنوان استاندار از اعلام تعداد افراد کشته شده امتناع می‌کنید، بیان کرد: قرار نیست که ما آن را اعلام کنیم بلکه قرار بوده دستگاهی که متولی این کار است آن را اعلام کند. محسنی بندپی افزود: در جلسه شورای امنیت کشور قرار شد مرجعی که به لحاظ قانونی عهده‌دار این مساله است تعداد کشته شده‌ها را اعلام کند، اما آنچه که مسلم است تعداد اصلی این مقداری که اعلام شده نیست.
 
میزان حقوق و عیدی کارگران نیمه وقت چقدر است؟

مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام شده محاسبه و پرداخت می‌شود، عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آن‌ها در ماه متغیر است، برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق سه ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت. مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاه‌های فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاه‌های مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند، باید بر اساس ۶۰ روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. /باشگاه خبرنگاران

کابوس دربی رفت بازهم دامان استقلال را می‌گیرد؟

شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی که هردو از عوامل موفقیت استقلال تا اینجای فصل بوده اند دچار آسیب دیدگی هستند و باید دید آن‌ها بازهم مثل دربی رفت نمی‌توانند تیم شان را مقابل پرسپولیس همراهی کنند یا پزشکان استقلال هرطور که شده این دو ستاره آبی‌ها را به دربی برگشت که روز پنج شنبه برگزار خواهد شد می‌رسانند. کاوه ستوده، پزشک آبی‌ها اعلام کرد که وضعیت دیاباته و اسماعیلی برای دربی مشخص نیست و طی روز‌های آینده شرایط این دو بازیکن معلوم خواهد شد.

تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از ۱۳ دقیقه
 
محققان چینی یک کیت تست مخصوص ساخته‌اند که ابتلا به ویروس تنفسی کرونا را بین ۸ تا ۱۳ دقیقه تشخیص می‌دهد. این کیت تست که به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کند، حساسیت بالایی دارد و حمل و استفاده از آن راحت است/ ایرنا

احتمال لیست ندادن اصلاح طلبان بالا رفت
 
دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان: چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آنرا اعلام می‌کنیم در غیراینصورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم. جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس: باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان صبر کنیم، به نظر می‌رسد احتمال اینکه افرادی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب در این انتخابات تایید شوند وجود دارد. /ایرنا

هند بودجه بندر چابهار را دو برابر کرد

دولت هند در برنامه بودجه سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ خود که روز گذشته به پارلمان این کشور ارائه کرد، بودجه اختصاص یافته به پروژه بندر چابهار را در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داد. نشریه "پرینت" روز یکشنبه با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت: در بودجه اعلام شده برای وزارت امور خارجه هند، ۱۰۰ کرور روپیه (معادل ۱۴ میلیون و ۱۰ هزار دلار) برای توسعه بندر چابهار ایران در نظر گرفته شده است

انتقاد خبرگزاری اصولگرا به نامه‌نگاری توکلی با شورای نگهبان

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در یادداشتی به نامه احمد توکلی به اعضای شورای نگهبان انتقاد کرده است. در این یادداشت آمده است: این نامه از احمد توکلی که کهنه‌کار سیاست است و نظام انتخابات را در دوره‌های مختلف تجربه کرده تعجب‌آور است. اگر بخواهیم فارغ از معادلات سیاسی و جناحی قضاوت کنیم حکم این جریانی که هر روز به شورای نگهبان بهتان می‌زند و افترا می‌بندد چیست؟ بعید است چیزی جز «مفسد فی الارض» به ذهن خطور کند و تحلیلی به غیر از این پایه درست باشد؛ و مسأله دوم اینکه شخصی که در مکتب حضرت روح‌الله «مفسد فی الارض» شناخته می‌شود، چه نسبتی با اسلام دارد؟ مسلمان است یا کافر؟

طنز انتخابات است که درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را اصولگرایان تعیین می‌کنند

مجید انصاری در واکنش به ادعای اصولگرایان درباره تائید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به خبرآنلاین گفت: این هم از طنز‌های انتخابات است که حتی درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند و آن‌ها بگویند چه کسی هست و چه کسی نیست. آقایان که این ادعا را می‌کنند، لیست مورد نظرشان را منتشر کنند تا ما ببینیم این افراد چه کسانی هستند و کدام اطلاح‌طلبان به نام تائید شده‌اند که ما مظلوم‌نمایی می‌کنیم. ظاهرا مسئول گزینش اصلاح‌طلبان آقای ترقی بوده‌اند که این را می‌گوید. حسین کمالی هم به خبرآنلاین گفت: همین که این دوستان این حرف‌ها را می‌زنند و درباره لیست اصلاح‌طلبان اعلام نظر می‌کنند، خودش قابل تامل است.

به روحانی گفته ایم که بازداشت عادلخواه غیرقابل تحمل است

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بار دیگر اعلام کرد که بازداشت فریبا عادلخواه و رولان مارشال، دو پژوهشگر زندانی در ایران برای پاریس «غیرقابل تحمل» است. لودریان، روز یکشنبه ۱۳ بهمن، در گفتگو با چند رسانه فرانسوی در این باره گفت: «ما زندانی بودن این افراد را غیرقابل تحمل می‌دانیم و این را به اطلاع عالی‌ترین مقام‌های ایران از جمله روحانی رسانده‌ایم.» وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «ما می‌دانیم که آن‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارند و با آن‌ها همچنان به خوبی برخورد نمی‌شود.» او تاکید کرد: «فکر می‌کنیم که ایران با آزادی آنان اقدام بزرگی را انجام خواهد داد، زیرا هیچ خطایی رخ نداده است.»

دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین امروز به تهران می‌آیند

منصور درجاتی، مدیرکل بحران استان تهران درباره انتقال دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم ووهان چین به کشور گفت: وزارت خارجه در حال بررسی نحوه ورود این افراد است. باید بررسی شود که آیا این افراد به صورت متمرکز وارد کشور شوند یا خیر؟ همچنین در خصوص تعیین هواپیما در حال بررسی هستیم که چه پروازی را برای انتقال آن‌ها در نظر بگیریم. احتمالا این افراد فردا وارد کشور خواهند شد.

اصولگرایان آنقدر کاندیدا دارند که می‌توانند به کشور‌های دیگر صادر کنند!

محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات گفت: بیشترین رد صلاحیت‌ها در خصوص اصلاح‌طلبان صورت گرفت و اگر در جایی دیگر رد صلاحیت صورت گرفته برای این است که بگویند فلان فرد باید باشد و شما نباشید. اصولگرایان یک لیست ۱۵۰ نفر دارند که می‌توانند به کشور‌های دیگر صادر کنند. چه طور حاضر نشدند بپرسند ۸۰ پرونده و گزارشی که بازرسی کل کشور داده است، چیست؟ چگونه است برای همه به گفته خودشان وقت گذاشته‌اند؛ ۱۰ دقیقه وقت می‌گذاشتند از مدیریت می‌پرسیدند که قضیه هولوگرام، املاک نجومی، شمش‌الشموس و خیریه امام رضا چه بود؟ فقط همین امسال بازرسی کل کشور پروند‌هایی در خصوص ۴۱ ملک فرستاده و عنوان کرده است که خرید و فروشش دارای اشکال است و مقررات شهرداری رعایت نشده است. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی دارای پرونده اقتصادی هستند، اصلا حرف ایشان درست. کاملا مشخص است هنگامی که افراد پاکدست را ممنوع و محدود می‌کنیم جای آنان را چه کسانی می‌گیرند. /ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار